נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו ביקר בבית סוהר במינסק, ונפגש שם עם ראשי האופוזיציה שנעצרו במחאה חסרת התקדים נגדו. ערוץ טלגרם שמזוהה עם המשטר של "הרודן האחרון באירופה" פרסם תמונה מהפגישה של לוקשנקו עם 11 עצורים – שהיו בלבוש אזרחי. הקבוצה ישבה מסביב לשולחן שקושט בפרחים.
אחד העצורים שהיה בפגישה הוא ויקטור בבריקו – פוליטיקאי שהשלטון אסר עליו להתמודד בבחירות. בבריקו נעצר ביולי, חודש לפני הבחירות. בנו של בבריקו נעצר יחד איתו, והשתתף גם כן בפגישה עם לוקשנקו. דובר מטעמו של בבריקו אמר שהוא מאמין שהתמונה אותנטית, אך לא ברור מה מטרת הפגישה.
4 צפייה בגלריה
נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו נפגש עם ראשי ה אופוזיציה כלא ב מינסק
נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו נפגש עם ראשי ה אופוזיציה כלא ב מינסק
לוקשנקו בפגישה עם העצורים בכלא במינסק
ליד כל אחד מאנשי האופוזיציה העצורים הופיע פתק עם השם שלו. האישה היחידה בשולחן הייתה ליליה ולסובה, שנעצרה בסוף אוגוסט. ולסובה היא עורכת דין וחברת מועצת שיתוף הפעולה שהקימה האופוזיציה.
לפי סוכנות הידיעות הממלכתית, "בלטה", בפגישה לוקשנקו שוחח עם העצורים על שינויים בחוקת המדינה. "אי אפשר שהחוקה תיכתב ברחוב", צוטט לוקשנקו בסוכנות הידיעות, בהתייחסות להפגנות נגדו. "אני מנסה לשכנע לא רק אתכם, אלא את כל החברה, שצריך לראות את הדברים בצורה רחבה יותר".
"הנשיא רוצה לשמוע את הדעה של כולם", מסרה לשכתו של לוקשנקו, והוסיפה שהמשתתפים הבטיחו שלא לחשוף את תוכן השיחה. סוכנות הידיעות "בלטה" דיווחה שהפגישה בכלא ששייך לשירות הביטחון הבלארוסי (שעדיין נקרא KGB) נמשכה יותר מארבע שעות.

4 צפייה בגלריה
 לוקשנקו בטקס ההשבעה החשאי
 לוקשנקו בטקס ההשבעה החשאי
לוקשנקו בטקס ההשבעה החשאי
(צילום: AP)
בבלארוס מתקיימות הפגנות ענק נגד השלטון מאז הבחירות ב-9 באוגוסט. בליל הבחירות ועדת הבחירות הכריזה שלוקשנקו, ששולט בלארוס מאז 1994, זכה בניצחון מוחץ גם הפעם. האופוזיציה טענה שהוא זייף את התוצאות.
יותר מ-13,000 איש נעצרו במהלך ההפגנות בבלארוס, חלק כבר שוחררו. ראשי האופוזיציה נעצרו, ברחו מהמדינה או גרשו ממנה. לוקשנקו השביע את עצמו בחודש שעבר לכהונה נוספת בטקס חשאי. האיחוד האירופי וארה"ב סירבו להכיר בשלטונו.
4 צפייה בגלריה
בלארוס הפגנה מפגינים מינסק נגד אלכסנדר לוקשנקו
בלארוס הפגנה מפגינים מינסק נגד אלכסנדר לוקשנקו
המחאה נגד הרודן. 13,000 נעצרו מתחילת ההפגנות
(צילום: AFP)
היריבה המרכזית של לוקשנקו בבחירות הייתה סבטלנה טיחנובסקאיה. כשהמחאה ברחובות יצאה לדרך היא נמלטה לליטא מחשש לביטחונה. טיחנובסקאיה החליטה לרוץ בבחירות במקום בעלה – שנעצר על ידי השלטונות. היא סיפרה שרק לאחרונה היא קיבלה אישור לשוחח איתו בטלפון – ארבעה חודשים אחרי שנעצר.
טיחנובסקאיה אמרה שהביקור של לוקשנקו בכלא במינסק מצביע על חולשה. היא הסבירה: "לוקשנקו מודה בקיומם של אסירים פוליטיים, שלהם נהג לקרוא פושעים". טיחנובסקאיה הדגישה כי לא מנהלים דיאלוג בתא מעצר. פאבל לטושקו, חבר במועצת שיתוף הפעולה של האופוזיציה, אמרה שהפגישה "מראה שאנחנו בדרך הנכונה. לוקשנקו נאלץ להיפגש עם מי שהוא בעצמו עצר".