הותר לפרסום: חמאס גייס תושב שגב שלום כדי שיניח מטען חבלה בתחנת אוטובוס בצומת ביל"ו שליד רחובות. בשב"כ הודיעו בצהריים (שני) כי בארגון הטרור יצרו קשר עם מחמוד מקדאד, תושב שגב שלום הנשוי לאישה ברצועת עזה וניצלו את מעבריו התדירים מישראל ואליה כדי לאסוף עבורם מידע ולהעביר בין היתר מיקומים של מערכת כיפת ברזל ושל תחנות אוטובוס ליד בסיסי צה"ל.
3 צפייה בגלריה
מחמוד מקדאד
מחמוד מקדאד
(צילום: תקשורת שב"כ)
כמו כן, מקדאד עבר הכשרות מטעם הארגון, למד להרכיב מטען חבלה - והונחה לבצע פיגוע בשטח ישראל. יחד עימו נעצרו תשעה בני משפחה ומכרים, רובם תושבי היישוב הבדואי, בחשד שידעו על כוונותיו והיו מעורבים בתכנון הפיגוע.
3 צפייה בגלריה
אחמד מקדאד
אחמד מקדאד
אחמד מקדאד. הסייען
(צילום: תקשורת שב"כ)
מקדאד החל לעבוד עבור ארגון הטרור כבר בסוף 2019. לפי שב"כ הוא רכש את התחמושת עבור מטען החבלה ביוני האחרון והחל לחפש את המיקום לפיגוע, תוך כדי שהיה בקשר עם מפעילו בעזה.
בכיר בשב"כ: "חמאס ממשיך בהקמת תשתית טרור, במקביל למאמצי ההסדרה עימו שמתקיימים כל העת"
בשב"כ ציינו כי אחיו של מחמוד, אחמד, היה שותף סוד לקשר מול חמאס ולכוונותיו של אחיו להוציא לפועל פיגוע - ולא נקט באמצעים למנוע את מימוש הפיגוע. בנוסף, עולה כי אחמד השתתף עם מחמוד במשימת איסוף מידע על כיפות ברזל שקיבל מחמאס. בני המשפחה האחרים חשודים בכך שסייעו להשיג לשניים רכיבים לטובת המטען. השניים הואשמו היום בשורת עבירות ביטחוניות חמורות.
מדובר בסיכול פיגוע ובחקירה משמעותית השופכת אור נוסף על פעילותה של תשתית טרור מטעם חמאס ברצועה, אשר נחשפה כבר בתחילת 2020 במסגרת מעצריהם של סוכנים נוספים, בעלי אזרחות ישראלית (רג'ב דכה, ראמי עמודי ואיה חטיב) וממשיכה לפעול לגיוס אזרחים ישראלים לטובת משימות ריגול ומימוש פיגועים בשטחי ישראל.
גורם בכיר בשב"כ אמר בצהריים כי "מדובר בעדות נוספת למאמצים שמשקיעה הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה בהקמת תשתיות טרור בישראל, זאת כחלק מפעילות שיטתית ורחבה הפועלת מול יהודה ושומרון וישראל ומעידה על האסטרטגיה אותה ממשיכה הנהגת חמאס להוביל כדי לערער את היציבות באזור, זאת על אף ובמקביל למאמצי הסדרה שמתקיימים כל העת".

עקב אחר מטוסי חיל האוויר - ודיווח בטלגרם

לפי כתב האישום נגד מחמוד מקדאד, הוא צילם והעביר לחמאס מידע על אודות מיקומי כיפת ברזל ובסיסי צה"ל, וכן דיווח לארגון הטרור על אתרים שונים בישראל. בין היתר, הוא תצפת ומסר מידע על תנועת מטוסים בקרבת בסיס חיל האוויר, צילם בטלפון שקיבל מחמאס אתרים שבהם מוצבת מערכת כיפת ברזל וכן דיווח על תחנות אוטובוס בקרבת בסיסי צה"ל. כתב האישום מייחס לו שורת עבירות נגד ביטחון המדינה.
3 צפייה בגלריה
הסלמה יירוט יירוטים עוטף עזה כיפת ברזל שדרות
הסלמה יירוט יירוטים עוטף עזה כיפת ברזל שדרות
כיפת ברזל. ארכיון
(צילום: AFP)
בכתב האישום מתואר כי מקדאד העביר את הדיווחים והצילומים לחמאס ביישומון טלגרם, ובהמשך מחק אותם בהנחיית מפעיליו בחמאס. בכתב האישום תואר כי הוא עבר אימונים צבאיים לקראת הרכבת מטען חבלה. בעבור פעילותו קיבל מחמאס אלפי שקלים בכמה הזדמנויות שונות.
מכתב האישום עלה עוד כי חרף מאמציו של מקדאד לאתר מרכיבים שונים לייצור המטען, ובכלל זה כדורי תחמושת שמהם הפיק אבק שריפה, אומי ברגים אשר היו אמורים ליצור הדף עם התפוצצותם, חוטי הפעלה ועוד - לא הושלמה לבסוף מלאכת ייצור המטען. הוא אף התחרט סמוך למועד קיום הפיגוע, והעלה באש רכיבים. אז, הוא נעצר על-ידי כוחות הביטחון.