כתבי אישום הוגשו היום (ב') נגד חמישה גברים בגין אונס קבוצתי של בת 16 עם מוגבלות שכלית מהגליל. הנאשמים, בני 32-23 מהכפרים ראמה ובענה שבצפון הארץ, הם שלושה אחים, בן דודם וגבר נוסף.
המקרה אירע ב-3 במרץ, אז בשעה 16:30 בני משפחתה של הנערה דיווחו כי היא נעדרה מביתה. כעבור כשעתיים, בעוד ששוטרים מחפשים אחריה, המשפחה הודיעה כי היא חזרה בשלום. בהתאם לנהלים, מכיוון שמדובר בקטינה, הנערה נדרשה למתן עדות. היא הגיעה אל תחנת המשטרה בליווי אחותה הגדולה ושוחחה עם חוקר - שהבין כי מאחורי ההיעדרות עומדות עבירות חמורות.
את כתב האישום הגישה פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) לבית המשפט המחוזי בעיר נגד רשאד נאסר (28), עוד נאסר (29), מאהר בדראן (23), מוחמד נאסר (23) ותאמר נאסר (32), והוא מייחס להם עבירות מין חמורות שאותן ביצעו יחד. הפרקליטות מבקשת את המשך מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, נוכח מסוכנות גבוהה הנשקפת מהם.
מהאישום עולה כי אחד מהם הכיר את הנערה דרך משחק מחשב שבו הם שיחקו ובאמצעותו התכתבו. ביום העבירה הוא אסף אותה מביתה ולקח אותה למטע זיתים סמוך. שם, בכלי רכב נטוש, הוא וחבריו שאליהם הוא קרא להשתתף במעשה סיממו אותה ואנסו אותה.
2 צפייה בגלריה
החשודים
החשודים
הנאשמים באונס
בחקירה עלה כי הנערה התכתבה עם צעיר במשחק הרשת PUBG - ואותו צעיר הגיע לביתה, אסף אותה ובהמשך פגש את חבריו שתקפו אותה מינית. אחד מהם תיעד את המעשים ובחקירתו שבר את מכשיר הטלפון, אולם החוקרים הצליחו לחלץ ממנו את החומרים.
חוקרת ילדים מיוחדת הוזמנה מיד להמשך חקירת הנערה, וחוקרי המשטרה פתחו בחקירה נרחבת על מנת לאתר את המעורבים. בני המשפחה לא ידעו שהיא נפלה קורבן לפגיעה מינית והדבר נודע להם רק במהלך העדות שהיא מסרה בתחנה.
עוד העלתה החקירה כי החשוד שיצר קשר עם הנערה היה חלק מקבוצת צעירים, עבריינים מורשעים שביצעו יחד עבודות שירות. אחרי שביצעו את זממם ועזבו את המקום, אחד מהם חזר לזירה ואנס אותה שוב.
2 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה
 אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
חוקרי המשטרה איתרו את הזירה על פי תיאור הנערה, ומצאו במקום ראיות פורנזיות לביצוע המעשה. לאחר פעולות חקירה רבות תוך שימוש במגוון אמצעים טכנולוגיים, הם הצליחו לאתר את חמשת החשודים במעשה וכן ראיות נוספות למעורבותם.
ממשטרת ישראל נמסר: "על פניו היה מדובר בהיעדרות קצרה. הנערה חזרה לביתה ללא פגיעות נראות לעין, ואף בני משפחתה לא חשדו כי עברה תקיפה. מעשה האונס והחשודים במעשה השפל היו עלולים לחמוק ממערכת אכיפת החוק אם חוקר המשטרה לא היה מקפיד לזמן את הנערה לתשאול השגרתי, ומבצע אותו ביסודיות ובסבלנות חרף הקושי לתקשר עם הנערה בשל לקויותיה".
עו"ד עומר סנע אללא המייצג אחד הנאשמים מסר: "חומרי החקירה היו חסויים ולא קיבלנו אותם. אחרי שנראה ונלמד אותם, יהיה לנו מה להגיד. מדובר בתיק מורכב וחמור ועדיף לחכות עד לבדיקת כל הנתונים".
עו"ד מאהר תלחמי, שמייצג נאשם נוסף, אמר כי גם הוא ממתין לקבלת חומר החקירה לפני מסירת תגובה.