1 צפייה בגלריה
אנשי ביטחון מסיירים בעיר עם עם מסכות נגד הקורונה
אנשי ביטחון מסיירים בעיר עם עם מסכות נגד הקורונה
כוחות ביטחון של חמאס ברצועת עזה
( צילום: EPA)
בחודש האחרון מתגבש והולך מבצע בינלאומי שמטרתו לחסן נגד קורונה 7,000 סוחרים פלסטינים מרצועת עזה שעוברים בימי שגרה דרך קבע לישראל ולגדה המערבית. כך מסרו ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" מקורות דיפלומטיים זרים.
בשנה האחרונה נעצרה לחלוטין תנועתם של הסוחרים מרצועת עזה בעקבות סגירת מעבר ארז על ידי חמאס כדי למנוע כניסה של נשאי נגיף הקורונה. הפסקת התנועה של הסוחרים במשך שנה שלמה היוותה מכה קשה מאוד לכלכלה של רצועת עזה שסובלת ממילא מחולשה בימי שגרה.
אלא שלאחרונה התגבשה חבילה בינלאומית שככל הנראה תאפשר את חיסונם של הסוחרים. המתווה זכה לאישור של ממשל חמאס ברצועת עזה ולפי המקורות, ישראל לא צפויה להתנגד לו והביעה נכונות לקיימו.
על פי המתווה, קטאר תהיה הגורם שיממן את קניית 14 אלף החיסונים (שתי מנות לכל סוחר) שיסופקו על ידי חברת פייזר. מתחם החיסונים יהיה בשטח ישראל במעבר ארז והצוותים הרפואיים שיחסנו את הפועלים יהיו זרים, ככל הנראה אנשי אחד הארגונים הבינלאומיים. אישור ישראלי של מתווה כזה יהיה חלק מתוכנית ההסדרה בין ישראל לרצועת עזה.
מבצע החיסונים המתגבש מגיע בימים שבהם חווה רצועת עזה את תחילתו של גל תחלואה שני של קורונה מאז תחילת המגפה. בימים האחרונים הפיל את עצמו מספר המאומתים היומיים ברצועת עזה, והיא צפויה לעבור את קו 1,000 החולים המאומתים ביממה במהלך השבוע הנוכחי.
נראה כי סיבת ההתפרצות היא התפשטות מואצת של המוטציה הבריטית, במקביל למערך בדיקות מוגבל ביותר שאינו משקף את התמונה האמיתית באשר לתחלואה בעזה. בשל כך הטיל ממשל חמאס בימים האחרונים מגבלות נוספות על האוכלוסייה, כולל עוצר לילי קבוע עד להודעה חדשה.