המשטרה וכוחות צה"ל ניהלו הלילה (בין שני לשלישי) מצוד אחר אדם שגנב מכונית מדימונה, נבלם בדוקרנים בשער בבסיס נבטים, יצא מהמכונית ונמלט ברגל בשטח הבסיס. לאחר שעות ארוכות של חיפושים איתרו כוחות צה"ל והמשטרה נקודה שממנה הצליח החשוד להימלט מהבסיס, לאחר שטיפס על שתי גדרות תיל וגדר בגובה של כחמישה מטרים.
בצבא הדגישו כי מדובר באירוע פלילי ולא ביטחוני, וכי לאורך כל האירוע לא נשקפה סכנה למתקנים ביטחוניים בבסיס. במהלך החיפושים הוחלט על הגבלת תנועה למשרתים בבסיס, שבו נמצאים מטוסי F-35 של חיל האוויר.
2 צפייה בגלריה
רכבו של החשוד בפריצה לבסיס נבטים
רכבו של החשוד בפריצה לבסיס נבטים
מכונית הטויוטה שנבלמה וממנה ברח הגנב
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
מטוס F-35 בבסיס נבטים. ארכיון
מטוס F-35 בבסיס נבטים. ארכיון
מטוס F-35 בבסיס נבטים. ארכיון
(צילום: רויטרס)
החשוד, ככל הנראה בדואי מהפזורה בנגב, הגיע לשער של בסיס נבטים ברכב טויוטה במהלך מרדף של המשטרה אחריו. כשרכב אחר יצא מהמקום הוא ניצל את ההזדמנות ונכנס לשטח הבסיס. הגנב נבלם באמצעות דוקרנים שניקבו את גלגלי המכונית, ובשלב זה יצא מהרכב בריצה. חיילים זיהו שאינו חמוש. הוא ברח לתוך הבסיס הגדול, ששטחו דומה לשטחה של תל אביב, ובסופו של דבר הצליח כאמור להיעלם לכוחות צה"ל והמשטרה.
מצה"ל נמסר כי "החשוד נבלם על-ידי אמצעי האבטחה בשער היציאה מהבסיס, ולאחר מכן המשיך בריצה אל תוך הבסיס. כוחות צה"ל, בסיוע היחידה האווירית של המשטרה, יחידות ההגנה הקרקעית, אמצעי חוזי של חיל האוויר וגששים סרקו את המרחב וחיפשו אחר החשוד ברחבי הבסיס. במהלך הלילה אותרה נקודה בבסיס שבה טיפס החשוד על שתי גדרות תיל ועל גדר בגובה כחמישה מטרים ויצא מהבסיס. על הגדרות אותרו מספר סימנים המעידים על כך שהחשוד טיפס וברח החוצה. ממצאים אלו הועברו להמשך חקירת משטרת ישראל".
הגדר שעליה טיפס החשוד ונמלט היא הגדר ההיקפית של הבסיס, שאורכה יותר מ-40 קילומטר. הנקודה שבה טיפס החשוד על הגדר נמצאת במרחק כקילומטר מהנקודה שבה נטש את הרכב, והיא אותרה בשעה שלוש לפנות בוקר. לפי צה"ל, "האירוע יתוחקר ויופקו ממנו הלקחים הנדרשים. לאורך כל האירוע לא נשקפה סכנה למשרתי הבסיס ולמתקניו הביטחוניים. כוחות חיל האוויר והמשטרה פעלו בשיתוף פעולה מלא לעצירת החשוד".
במהלך החיפושים בבסיס הצטרפו שוטרים רבים לחיילים, שסרקו אחר החשוד בחסות החשיכה בין האנגרים של מטוסי קרב ותובלה. בזמן האירוע הופעל נוהל חדירה לבסיס שמותאם לאירועים כאלה, אך נשלל החשד לפח"ע. מסוקי חיל האוויר משתתפים בסריקות אחר החשוד.
האירוע החריג מצטרף למכת גנבות מבסיסי צה"ל, דווקא אחרי שהרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי הדיח שורה של קצינים זוטרים לפני כחודשיים לאחר שעשרות כלי נשק נגנבו מנשקייה בבסיס ליד גבול לבנון. לפריצה לבסיס נבטים, מהמוגנים בחיל האוויר, ניתן לצרף גנבות מהשבועות האחרונים של מכולות ציוד צבאי של גדוד לוחם בבסיס צאלים וגנבת תחמושת ענקית בהיקף של 93 אלף כדורי 5.56, מהבונקר של אוגדת מילואים הנושקת למחנה צאלים.
בנוסף, נגנבו הבוקר כ-20 אלף כדורים ממחנה שדה תימן שבדרום, שבו נמצאת מפקדת חטיבת גבעתי. גם מתוך בסיס זה נגנבו אמצעי לחימה רבים בעבר. בצבא טוענים כי השקיעו עשרות מיליוני שקלים בשיפור אבטחת המחנות והנשקיות, וכי בגנבות האחרונות לא נפרצה נשקייה שאובטחה בסטנדרט החדש.
פורסם לראשונה: 21:35, 08.02.21