חברת הכנסת אורנה ברביבאי אמרה היום (ראשון) בריאיון באולפן ynet כי המגעים להרכבת הממשלה נמשכים - וקרא לנפתלי בנט ולגדעון סער לאפשר לראש מפלגתה, יאיר לפיד, להוביל את מחנה השינוי. כשנשאלה מדוע לפיד טס לארצות הברית בזמן המגעים להרכבת ממשלה, השיבה כי "הוא נפגש עם האסטרטג של יש עתיד מאז הקמתה, מארק מלמן. הם יושבים על הפקת הלקחים של מערכת הבחירות האחרונה. בכל מקום שהוא נמצא הוא שולט בפרטים, תסמכו עליו".
3 צפייה בגלריה
אורנה ברביבאי
אורנה ברביבאי
"מחכה שבנט וסער יעשו את המעשה הנכון". ברביבאי
(צילום: הדר יואביאן)
ברביבאי אמרה כי לפיד עדיין מוכן לאפשר לבנט להיות ראשון ברוטציה לראשות הממשלה ביניהם, וכשנשאלה אם בין השניים מתנהלים מגעים חשאיים השיבה כי "כל הערוצים פתוחים". לדבריה, "אני לא מבינה את בנט וגדעון סער. ברגע האמת, כשהיו צריכים להמליץ על לפיד כמוביל מחנה השינוי, הם לא עשו את זה - למרות ההצעה המאוד מאוד טובה".
"אני חושבת שגם סער וגם בנט יודעים שנתניהו מסוכן למדינה", הוסיפה. "הוא איש נטול עכבות. הסיפור האישי שלו וטובת המדינה כבר ממזמן חד הם".
לדברי ברביבאי, "אחרי יום השואה, ולקראת ערב יום הזיכרון, אנחנו רוצים לשאול את עצמנו מה סדר היום במדינת ישראל? עבור מה אנחנו חיים פה? עבור מה אנחנו נלחמים כאן? כל עוד נתניהו מחזיק ביכולת לייצר את המניפולציות המסוכנות שלו, אנחנו לא מתחילים את השינוי. אני קוראת לבנט ולסער להתעשת".
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד במטה יש עתיד
יאיר לפיד במטה יש עתיד
"בניגוד לנתניהו, אפשר לסמוך עליו". לפיד
(צילום: AP)
יש קרע בין לפיד לסער? "אין שום קרע, יש דיאלוג. אני חושבת שלא צריך לקחת סיכונים בנסיבות הנוכחיות, צריך להתייצב לצד לפיד. בשלב הזה אנחנו ממתינים לסיום המנדט ופועלים בערוצים כאלה ואחרים שכאן לא המקום לפרט אותם".
"אני לא מאמינה שנתניהו יצליח להרכיב ממשלה", הוסיפה. "הוא הולך ונשחק בדרך שלו ומוכן לשלם כל מחיר. כולם מבינים שסמוטריץ' ובן גביר לא מייצגים את החברה בישראל, כל אזרח בר-דעת מסתכל. אם נתניהו מוכן להפקיד את המדינה בידי קיצונים כאלה, רק כי הוא כל כך סחיט, אז חייבים לשנות את המציאות הזו. המנדט יחזור אלינו ואנחנו נוביל את מחנה השינוי, גם עם סער ובנט - בהנחה שהם יתעשתו ויבינו שהזמן אוזל".
על מי תישענו? המשותפת או רע"מ? "זה בדיוק הדיאלוג, יצירת הקווים המאחדים והמשותפים כדי לייצר מצב שבו נוכל סוף סוף להוביל את השינוי. המדינה כואבת ומדממת, הכלכלה מרוסקת, אנחנו עם גירעון שאנחנו לא יודעים לאן אנחנו הולכים".
מתי לפיד חוזר ומה יעשה כשיחזור? "הוא חוזר השבוע, לפני יום הזיכרון. אם אפשר להגיד עליו משהו זה שאפשר לסמוך עליו. לאורך כל מערכת הבחירות הוא התחייב למשהו ועמד בהבטחה. אנחנו לא ישבנו תחת נתניהו, למרות שכל אחד מאיתנו יכול היה לקבל תפקידים כאלה ואחרים. אמרנו שלא נשנה את ההבטחה שלנו לבוחר, ואני חושבת שלפיד ימשיך בקו הזה של אחריות, בגרות ווויתור על כיסא לטובת המדינה. נעשה כל מה שצריך כדי להביא את השינוי".
3 צפייה בגלריה
"שייתנו ללפיד את המנדט להקים ממשלה שפויה". סער ובנט
"שייתנו ללפיד את המנדט להקים ממשלה שפויה". סער ובנט
"שייתנו ללפיד את המנדט להקים ממשלה שפויה". סער ובנט
(צילום: גיל יוחנן)
"אני מחכה בציפייה דרוכה שסער ובנט יעשו את המעשה הנכון ויתנו ללפיד להוביל", הוסיפה. "לאורך כל הקמפיין הם דיברו על כך שאסור שנתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה, ועד עכשיו לא ראיתי איך האמירות שלהם באות לידי ביטוי. הם יודעים שאפשר לסמוך על לפיד, להבדיל מנתניהו, שכל מי שעשה איתו שיתוף פעולה הוא בעט בו דקה אחרי. שייתנו ללפיד את המנדט להקים ממשלה שפויה, תוך נכונות לוויתורים".