עימותים ליליים בעיר העתיקה: כוחות המשטרה התעמתו אמש (חמישי) עם מתפללים ותושבים מוסלמים בירושלים לאחר שאסרו לשבת על מדרגות שער שכם בתקופת חודש הרמדאן - בגלל הקורונה. מתפרעים יידו אבנים לעבר המשטרה, שהשתמשה באמצעים לפיזור הפגנות. אחד הצעירים באזור נעצר בחשד לתקיפת שוטר שנחבל בראשו.
2 צפייה בגלריה
   אלימות נגד שוטר מג"ב בירושלים
   אלימות נגד שוטר מג"ב בירושלים
שוטר מג"ב מועד בעימותים
במשטרה הודיעו אתמול על ההיערכות הנרחבת לקראת אירועי הרמדאן בבירה, וכבר היום יוצבו כוחות במזרח ירושלים ובסמטאות העיר העתיקה כדי לשמור על הסדר לקראת הגעתם של עשרות אלפי מתפללים למסגד אל-אקצא.
"משטרת ישראל קוראת לכלל המתפללים לחגוג את חגם ולהישמע להוראות השוטרים בשטח לשם שמירה על הסדר", ציינו במשטרה והדגישו כי חל איסור על הטסת רחפנים בעיר העתיקה, עוטף העיר העתיקה ובמעברי עוטף ירושלים. "משטרת ישראל תפעל בנחישות נגד כל גורם שהוא אשר ינסה להפר את הסדר".
2 צפייה בגלריה
עימותים בשער שכם בירושלים
עימותים בשער שכם בירושלים
עימותים בשער שכם בירושלים
עוד נמסר כי בארבעת ימי השישי הקרובים יהיו שינויים בהסדרי התנועה באזור העיר העתיקה. בין השעות 18:00-06:00 ייחסמו לתנועה הרחובות סולטאן סולימאן, ואדי ג'וז, דרך יריחו, שמואל בן עדיה, כביש העופל, דרך שכם, צלאח א-דין ומעלות עיר דוד, ובין השעות 17:00-07:00 ייחסמו גם שדרות בר לב (מצומת המטה הארצי לכיוון דרום העיר), דרך חברון ממרים החשמונאית ולכיוון צפון העיר, רחוב הצנחנים ורחוב חיל ההנדסה. כמו כן, בין השעות 14:30-06:30 גם הרחובות דרך שכם ועומר בן אלעס ייחסמו.
במשטרה קראו לנהגים לנסוע בשעות החסימה בדרך בגין, ולמתפללים בכותל המערבי להגיע בתחבורה ציבורית. בעלי תו נכה יוכלו להגיע לכותל דרך שער יפו. תושבי הרובע היהודי יוכלו להיכנס מכיוון שער יפו, ולא תותר כניסת אוטובוסים דרך השער.
פורסם לראשונה: 23:51, 15.04.21