מכלית נפט נפגעה היום (ד') מפיצוץ של מוקש בים האדום, סמוך לחופי סעודיה וליד הגבול עם תימן. הפיצוץ פגע במכלית MT Agrari שבבעלות חברה יוונית, אך נושאת את דגל מלטה. התקרית התרחשה באזור חופי שוקייק בסעודיה.
2 צפייה בגלריה
 נזק למכלית באזור סעודיה, לפני שנה
 נזק למכלית באזור סעודיה, לפני שנה
נזק למכלית באזור סעודיה, לפני שנה
בהודעה שמסרה החברה היוונית המתפעלת את המכלית, TMS Tankers, נאמר כי היא נפגעה מ"מקור לא ידוע", אולם בחברת האבטחה הבריטית Ambrey, שדיווחה לראשונה על התקרית, נאמר כי הנזק למכלית נגרם מפיצוץ של מוקש ימי.
גם בחברה היוונית אמרו כי מדובר ב"התקפה" על הספינה, והיא מסרה שהנזק למכלית אירע בגובה של מטר אחד מעל פני הים וכי חור נפער בדופן הספינה. מפעילי המכלית הדגישו כי איש מאנשי הצוות לא נפגע. החברה הוסיפה כי המכלית עדיין צפה כעת מול החוף הסעודי וכי פקידים מהרשויות המקומיות עלו על הסיפון.

ריאד טרם התייחסה לתקרית, אך רק אתמול האשימה את המורדים החות'ים בתימן בהטמנת מוקשים ימיים מתוצרת איראנית בדרום הים האדום. הקואליציה הערבית שנלחמת בחות'ים בתימן ומובלת על-ידי סעודיה מסרה אתמול כי כוחותיה השמידו חמישה מוקשים כאלו.
הסעודים גינו אתמול את מה שכינו "איומים חמורים על ביטחון התעבורה הימית במצר באב אל-מנדב". המצר הזה, שמקשר בין הים האדום לבין מפרץ עדן באוקיינוס ההודי, הוא נתיב שיט חיוני ביותר שדרכו עוברים סחורות ונפט לכלכלות העולם.
סעודיה הסונית נלחמת בתימן כבר חמש שנים נגד החות'ים, הנתמכים על-ידי איראן השיעית, יריבתה המושבעת. הסעודים האשימו לא אחת את טהרן בשליחת נשק וטילים לחות'ים. התקרית היום מגיעה אחר שטיל שיוט שירו המורדים בתימן פגע במתקן נפט סעודי בג'דה.
ממש הערב הודיע השליח האמריקני המיוחד אליוט אברמס כי ארה"ב תטיל סנקציות חדשות על ארבעה גופים – בסין וברוסיה – בטענה שהם מסייעים לתוכנית הטילים של איראן. אברמס מסר כי בשבועות הקרובים תטיל וושינגטון סנקציות נוספות על טהרן.