1 צפייה בגלריה
עברי לידר בבלומפילד
עברי לידר בבלומפילד
תפוסת הקהל הוגדלה. הופעה בבלומפילד
(צילום: מוטי קמחי)
הממשלה אישרה הערב (רביעי) את הגדלת מגבלת ההתקהלות בשטח פתוח ל-100 איש, אך מגבלת ההתקהלות בשטח סגור, שעומדת על 20 בני אדם, לא השתנתה.
כמו כן אישרה הממשלה הקלות בהוראת שעה לקראת יום הזיכרון כדי שבני משפחה יוכלו להיכנס לטקסים בבתי העלמין גם ללא תו ירוק. בתוך כך, הוגדלה תפוסת הקהל באצטדיוני ענק במקומות פתוחים מ-5,000 ל-10,000 משתתפים, ובמקומות סגורים - הגדלה ל-40% תפוסה ועד 4,000 בני אדם מקסימום.

באירועים שאינם בישיבה, או עם מזון בשטח פתוח, ניתן לכנס 750 משתתפים במקום 500, ואירועי ספורט עממיים יוכלו לארח עד 1,000 משתתפים. התפוסה במוזיאונים קטנים (עד 3,000 מ"ר) הוגדלה לאדם אחד על כל 7 מ"ר, וכעת ניתן להגיש שתייה באירועי תרבות. כמו כן אישרו השרים להגדיל את התפוסה המרבית בשאטלים של נתב"ג (מהטרמינל למטוס) מ-50% ל-75%, בדומה לכל כלי תחבורה אחר. התקנות החדשות יהיו בתוקף עד ליום חמישי בעוד שבועיים - 22 באפריל.
בתוך כך, השרים סיכמו לקיים דיון נפרד עד 17 באפריל עד בחינת הדרכים להגדלת קיבולת הנוסעים שנכנסים או יוצאים מישראל.
בשבוע הבא צפויים שר הביטחון בני גנץ ושרי כחול לבן לדרוש פתיחה משמעותית של מערכת החינוך לאור הירידה בתחלואת הקורונה. בתום דיון שהתקיים היום בנושא המשך ההגבלות על מערכת החינוך בראשות גנץ יחד עם שרת התיירות אורית פרקש הכהן ומומחים נוספים, הוחלט כי לנוכח נתוני התחלואה הנמוכים במערכת החינוך ובכלל - בדגש על כיתות ז'-י', שהפסידו ימי לימוד רבים - יש להגיע להסכמות מיידיות בין משרדי החינוך והבריאות על מתווה שבבסיסו חזרה נרחבת ללימודים.
בדיון נאמר כי יש לפתוח מיידית את כל כיתות א'-ד' ללימודים מלאים - מה שיאפשר את הגדלת כוח ההוראה לכיתות ה'-ו'. יצוין כי תקנות החינוך צפויות לפקוע במוצאי שבת - ושרי כחול לבן לא מתכוונים לאפשר את הארכתן ללא מתווה.