אישה שקיבלה תשובה חיובית גבולית בבדיקת הקורונה הצליחה לעלות על טיסה לכרתים בימים האחרונים. כך נודע ל-ynet. כעת מנסה המשרד לאתר אותה ולבדוק כיצד הצליחה לעלות על טיסה עם תוצאה חיובית גבולית.
1 צפייה בגלריה
חיטוי מטוס מקורונה
חיטוי מטוס מקורונה
חיטוי מטוס בזמן קורונה, ארכיון
(צילום: shutterstock)
מספר ימים לפני שעלתה על הטיסה ערכה האישה בדיקת קורונה באחת מקופות החולים והתוצאה שקיבלה הייתה "חיובית גבולית". לפי הנוהל של משרד הבריאות, בדיקות שמבוצעות בעת התפתחות המחלה בשלביה המוקדמים יכולים לייצג תוצאה חיובית שאינה מובהקת או "חיובית מוטעית".
במקרים כאלה, קובעים במשרד, "יש לבחון תחילה את מצבו הקליני של החולה ואת המקום הנכון לבודד אותו". למשל, קשיש במוסד שאותר חיובי ללא תסמינים יש להימנע מאשפוזו במחלקת קורונה מחשש לחשיפת אדם בריא לנגיף. "יחד עם זאת, ומחמת הספק, ניתן לבודדו במוסד על מנת שלא לסכן את יתר הדיירים והצוות".
בקופת החולים ניסו ליצור קשר עם האישה יממה לאחר שביצעה את הבדיקה, אך לא הצליחו לאתר אותה. במשך יממה וחצי המשיכו בקופה לנסות לאתר אותה עד שהודיעה להם כי היא יצאה מן הארץ
גורמים שמכירים את המקרה אמרו כי האישה צפויה לשוב ארצה בטיסה בזמן הקרוב. בינתיים, משרד הבריאות צפוי להודיע בקרוב ליתר הנוסעים בטיסה שבה שהתה כי הם מחויבים בבידוד, למרות שטסו לארץ שמוגדרת "ירוקה".
זו לא הפעם הראשונה שחולים מאומתים או כאלה שנחשדים כחולים מאומתים טסים לחו"ל למרות תוצאות הבדיקה. רק בחודש שעבר הפר תושב בת ים בידוד לאחר שאובחן כחולה קורונה וטס לאוקראינה.
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "הנושא עדיין בבדיקה. ככלל, לא ניתן להתייחס למקרים פרטניים בתקשורת".