משרד הבריאות הודיע כי חובת עטיית המסכות בחללים סגורים חזרה, ונכנסה לתוקף מהיום (ו') בשעה 12:00 בצהריים. זאת, על פי משרד הבריאות, לנוכח העלייה בשיעור התחלואה. נמסר כי חלה חובת עטיית מסכה בכל מקום שאינו שטח פתוח, למעט במקום המגורים הקבוע. במקביל, אתמול אובחנו 227 ישראלים כחיוביים לנגיף הקורונה. עם זאת, מספר החולים המאושפזים ממשיך להיות יציב ונמוך.
עוד נמסר כי חובת עטיית המסכה לא תחול במקרים הבאים:
• ילד מתחת לגיל 7. • אדם שעקב מוגבלות נמנע ממנו לעטות מסכה. • אדם השוהה לבדו במקום סגור או מופרד. • שני עובדים העובדים בקביעות בחדר אחד. • אדם המבצע פעילות ספורט.
בנוסף, משרד הבריאות ממליץ לעטות מעתה מסכות גם בהתקהלויות מרובות משתתפים בשטחים פתוחים, כגון אירועי הגאווה שיתקיימו בסוף השבוע ברחבי הארץ. משרד הבריאות ממליץ גם לאנשים בקבוצות סיכון ולמי שאינם מחוסנים, להימנע מלהשתתף בהתקהלויות.
2 צפייה בגלריה
מיה שאלתיאל מרחובות ואלה מחלב משדה חמד טסות לקפריסין
מיה שאלתיאל מרחובות ואלה מחלב משדה חמד טסות לקפריסין
המסכות חוזרות לחללים הסגורים
(צילום: רועי רובינשטיין)
227 ישראלים אובחנו כאמור אתמול כחיוביים לקורונה. מתוך 41,331 בדיקות שנעשו אתמול, עמד שיעור החיוביים על 0.6%.
למרות הזינוק החד בתחלואה, בקרב המאושפזים בבתי החולים כמעט שאין שינוי. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 48 חולי קורונה, 26 מהם במצב קשה. 16 חולים מחוברים למכונות הנשמה.

הפרויקטור פרופ' נחמן אש הזהיר אתמול כי ההתפרצות הממוקדת שהחלה בבנימינה ובמודיעין החלה להתפשט לערים נוספות. "יש לנו התפרצויות באזור כפר סבא וכוכב יאיר, סימנים להתחלה של התפרצות ברמלה ומקרים נוספים ביישובים יותר קטנים. זה בהחלט משהו שיכול להתפתח להתפרצויות ואנחנו עוקבים, למשל אחר עליית התחלואה בהרצליה. אני לא יכול לומר בוודאות שאנחנו תחת התפרצות כללית בישראל. יש הרבה מקומיות שצריך להשתלט עליהן".
הפרויקטור קרא גם לשקול את חיוניות הטיסות לחו"ל, והוסיף כי "זה לא זמן נכון לטוס עם ילדים שאינם מחוסנים. שמירה על הבידוד היא עקב האכילס שלנו. מפירי הבידוד הם הבעיה של כולנו. זו הדרך שבו המחלה מתפשטת כעת ואיך שנכנסים וריאנטים לארץ. חובת הבידוד חייבת להיות במודעות של כולנו. אם ילד שהה בחו"ל ומגיע למחרת לבית הספר, זה לא בסדר. וכולם צריכים לומר את זה לו ולהוריו".
2 צפייה בגלריה
טכנאים חברה חברת קנדו מוציאים דגימות ביוב נגיף הקורונה קורונה
טכנאים חברה חברת קנדו מוציאים דגימות ביוב נגיף הקורונה קורונה
הזן ההודי התגלה בביוב באשקלון (ארכיון)
(צילום: AFP)
בנוסף לערים שבהם התחלואה ידועה, משרד הבריאות הודיע אמש - כפי שפורסם לראשונה ב-ynet - כי מתוצאות ניטור של מערכת הביוב באשקלון, עולה חשש ל"התפרצות חבויה" של הזן ההודי של נגיף הקורונה באשקלון. לפי הודעת המשרד, מספר המאומתים בעיר, פחות מ-15 לפי הנתונים העדכניים להיום, נמוך ביחס לממצאים שנוטרו במערכות הביוב.
במשרד אמרו כי מדובר בפרויקט חדש יחסית שהחל במחקר באוניברסיטת באר שבע, והמשיך כאמצעי ניטור רשמי של משרד הבריאות. המטרה היא למצוא שרידים של הנגיף בביוב, לכמת אותם, וכך לחזות התפרצויות. במשרד הבריאות קראו לתושבי אשקלון שסובלים מתסמינים כמו חום, שיעול, קשיי נשימה וחולשה - או כל מי שיש חשד מסיבה כלשהי שנדבק במחלה - להיבדק בהקדם.
פורסם לראשונה: 09:29, 25.06.21