האלימות המשתוללת במגזר הערבי גובה פעמים רבות את חייהם של חפים מפשע, בין אם בגלל טעות בזיהוי ובין אם כי נקלעו בזמן הלא נכון למקום הלא נכון. כך קרה אתמול למשל, כאשר הסטודנט אחמד חג'אזי נהרג מחילופי אש בין שוטרים לעבריינים בטמרה.
את משפחותיהם של הקורבנות הללו, שנרצחו בדם קר מבלי שהיו מעורבים בסכסוך כלשהו, מלווה הכאב באופן יומיומי. "עד היום אני לא מעכלת שאיבדתי את בני היקר", סיפרה נואל סלמאן מטירה, שבנה מוחמד נרצח לפני תשעה חודשים בכניסה לביתו. "הרוצח עדיין מסתובב חפשי ואין מי שיעצור אותו. הוא מאיים, ואני בוכה. לפני כן פגשתי נשים שבניהן נרצחו וריחמתי עליהן, וכשזה הגיע אליי הרגשתי בכאב העמוק. למה שירצחו צעיר בשנות ה-20 שלו? הוא עוד לא הספיק לחיות".
3 צפייה בגלריה
נואל סלמאן מטירה
נואל סלמאן מטירה
נואל סלמאן מטירה, מתחת לתמונות שתלתה של בנה שנרצח
(צילום: עידו ארז)
רק לפני כשלושה חודשים נפתחה תחנת משטרה בעיר טירה, אבל היא לא הביאה שקט לעיר. כמה ימים אחרי הפתיחה נרצחו שני צעירים, ולא נעצרו חשודים. גם לאחר מכן נמשכו הרציחות בעיר.
לפני כחודש וחצי נרצחו האחים מוחמד ואחמד שרקיה, תושבי ג'ת שבמשולש, ואחיינם אמיר אבו חוסיין תושב בקה אל-גרביה, שלא היו מעורבים באף סכסוך. ג'מיל אבו חוסיין, שאיבד את שני בניו ונכדו, סבור שהרוצחים טעו בזיהוי. "הבנים שלי הם מטובי החברה הערבית, הם היו עסוקים במשפחותיהם ובעבודתם, ולא היה להם סכסוך עם אף אחד. עד עכשיו המשטרה לא עדכנה אותנו ולא התקשרו אלינו. אני לא יודע על מה רצחו אותם ולמה. אומרים זו הייתה טעות בזיהוי ושהרכב שבו הם נסעו דומה לזה של מי שרצו לרצוח. עד עכשיו אני לא יודע מה האמת".
3 צפייה בגלריה
ג'מיל שרקיה ושריף שרקיה
ג'מיל שרקיה ושריף שרקיה
"נתניה הפכה לעיר שקטה כי המשטרה עלתה על הפושעים. למה לא אצלנו?". שריף וג'מיל שרקיה
(צילום: עידו ארז)
3 צפייה בגלריה
אחמד שרקיה מוחמד שרקיה אמיר אבו חוסיין
אחמד שרקיה מוחמד שרקיה אמיר אבו חוסיין
האחים אחמד ומוחמד שרקיה, ואחיינם אמיר אבו חוסיין
הוא סיפר כיצד הנכדים התבשרו על מותם של האבות. "הילדים ישבו עם אנשי מקצוע ואחרי כמה ימים האימהות הודיעו להם שהם לא חוזרים יותר. הנכדים באים אליי ושואלים אותי 'סבא, אבא שלי מת ולא יחזור?'. אני אומר להם שהם בגן עדן".
שריף שרקיה, דודם של שני הנרצחים, הוסיף כי אם המשטרה תרצה בכך, היא תוכל למגר את הפשיעה במגזר. "תסתכל על נתניה שהפכה לעיר שקטה כי המשטרה עלתה על הפושעים. לא יודע למה אצלנו היא לא עושה כלום", אמר.
מוחמד אגבאריה נרצח לפני כשבועיים בכניסה לביתו באום אל פחם אחרי שהשתתף בהפגנה נגד מעשי הרצח. "לא יודע מה רצו ממנו", אמר אביו נאסר. "הוא לא עשה כלום, רק דברים טובים. עד היום אני מופתע. בשנה וחצי האחרונה נרצחו גם עוד שלושה מבני המשפחה בדם קר וללא סיבה. לצערי אין מי שיעצור את הפושעים. מי שמשלם את המחיר הם האנשים הטובים והפושעים נשארים משוחררים".