שוב התפרעויות של ערבים בירושלים: צעירים ערבים יידו אמש (שבת) אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות משטרת ישראל באזור שער שכם ושער הפרחים בירושלים. המשטרה הגיבה באמצעים לפיזור הפגנות, פרשים, מכת"זית וזריקת רימוני הלם ועצרה חשוד אחד שהועבר לחקירה. ההפרות החלו לפני כשבוע ואחד הגורמים היה סגירת מדרגות (טריבונה) בשער שכם על ידי המשטרה. אמש כבר הורדו המחסומים מהמדרגות אך הפרות הסדר נמשכו.
2 צפייה בגלריה
עימותים בין המשטרה לערבים בשער שכם
עימותים בין המשטרה לערבים בשער שכם
ערבים ירו זיקוקים ויידו אבנים. העימותים בשער שכם
(צילום: ידידיה אפשטיין)
2 צפייה בגלריה
עימותים בין המשטרה לערבים בשער שכם
עימותים בין המשטרה לערבים בשער שכם
(צילום: ידידיה אפשטיין)
מאז החל חודש הרמדאן בתחילת השבוע, כמעט בכל לילה היו התפרעויות בשער שכם. בסוף השבוע המשטרה עצרה שני חשודים נוספים בגין יידוי אבנים וירי זיקוק. דווקא ביום שישי כאשר הגיעו אלפים לתפילות, לא נרשמו אירועים חריגים.
ביום חמישי התרחשו מספר אירועים אלימים. שוטר מג"ב הותקף בהפרת סדר אלימה של תושבים ממזרח ירושלים ליד שער הפרחים. הוא נפצע בראשו לאחר שהוטח לרצפה על ידי צעיר ערבי ונזקק לטיפול רפואי. מהמשטרה נמסר כי החשוד נעצר. עוד נמסר כי המתפרעים יידו אבנים לעבר הכוחות - שנאלצו להשתמש באמצעים לפיזור הפרת הסדר האלימה. בנוסף יודו עשרות אבנים לעבר רכב של חרדי שנסע באזור. הוא יצא ללא פגע.
בנוסף, על קו התפר בין העיר העתיקה לבין השכונות החרדיות בעיר מורגשת מתיחות. עוד ועוד סרטונים מתפרסמים ברשתות החברתיות בהם מתועדים ערבים המתנכלים לחרדים. באחד הסרטונים נראה צעיר ערבי סוטר ברכבת הקלה לצעיר חרדי. הצעיר שחשוד שצילם את הסרטון והפיץ אותו נעצר ומעצרו הוארך עד ליום שני. בסרטון נוסף נראה חרדי חוטף אבן לראשו מחבורה של צעירים ערבים. בסרטון אחר נראים שני חרדים עולים במדרגות של שער שכם כשמולם יורדים צעירים ערבים. ערבי אחד מעיף את כובעו של החרדי ובועט בכובע.
בעקבות ריבוי התקיפות בעיר ח"כ איתמר בן גביר יצא בקריאה דחופה לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה להחזיר את השקט והביטחון לתושבי ירושלים. "לא ייתכן שיום אחרי יום אנו שומעים על תקיפות של יהודים בירושלים ואין תגובה מצד המשטרה, הגיע הזמן להפסיק את המערב הפרוע בעיר ולשים קץ להתפרעויות המחבלים", אמר בן גביר.