1 צפייה בגלריה
רוני אלשיך
רוני אלשיך
רוני אלשיך
(צילום: גבריאל בהרליה)
כמעט שנתיים אחרי שפשט את המדים הכחולים וסיים את תפקידו כמפכ"ל המשטרה, רב ניצב בדימוס רוני אלשיך מדבר בפעם הראשונה. בריאיון למוסף "7 ימים" שיתפרסם במלואו ביום שישי הקרוב ב"ידיעות אחרונות", הוא מדבר על תקופת כהונתו הסוערת שהחלה במשבר חסר תקדים במשטרה, אבל התמקדה בעיקר בחקירות בנימין נתניהו, שהציבו גם אותו על הכוונת.
- אתה חושב שלאור הממצאים נתניהו יורשע? "כל השאלה היא אם הוא יישפט. הכול יכול לקרות. אולי תהיה חסינות, אולי תהיה ממשלה, אני לא יודע. אם הוא יעמוד לדין אני מניח שהוא יורשע. אם לא היינו חושבים שסיכויי ההרשעה הם כל כך גבוהים, אף אחד לא היה מהמר".
- אתה רואה אותו מגיע לסוף המשפט? "אני מאד מקווה שהכול ייגמר הרבה קודם. אני מקווה עבורנו, אני מקווה עבורו. שלפחות הוא לא יכהן כראש ממשלה עד סוף המשפט כי המדינה הזאת תשלם מחירים בלתי אפשריים".
ערב המלצות המשטרה, הטיל אלשיך פצצה כאשר טען כי אנשים שנשכרו בידי "גורמים רבי כוח" אוספים מידע על חוקרי המשטרה שעוסקים בתיקי נתניהו. הרמיזה הייתה ברורה: ראש הממשלה או אנשיו עומדים מאחורי הדבר. אבל המשטרה לא פתחה בחקירה, ואלשיך הוצג כמי שהמציא את הדברים.
אבל גם היום הוא מתעקש: "היו עובדות - הטרידו חוקרים שעסקו בתיקים האלה, את סביבתם, שכניהם, משפחתם. שלושה. אנשים בכירים יחסית. אנשים שחוקרים את ראש הממשלה בין השאר וגם אנשים שמקבלים החלטות".
- אתה יודע מי עמד מאחורי החוקרים שנשלחו? "ידענו ואני עדיין יודע. והיות ומדובר במשהו שאני לא יודע מה המשטרה עושה איתו היום אז אני כמובן לא רוצה לומר".
חקירות נתניהו עוררו ביקורת רבה גם ביחס לתרגילי החקירה שהופעלו על נחקרים בפרש כדי שיהפכו לעדי מדינה נגד נתניהו.
- ידעת על תרגיל החקירה שעשו לניר חפץ? "לא. זו לא רזולוציה שאתה מתעסק איתה בדרך כלל".
- להביא אישה שלא קשורה לחקירה? ללחוץ אדם שיהפוך לעד כדי שסודו לא יתגלה ויפגע במשפחתו, זה תרגיל חקירה לגיטימי בעיניך? "הכל תלוי בהקשר. אני רק אומר כך: תרגילי חקירה זה דבר לגיטימי, הפעלת לחץ בחקירה זה דבר לגיטימי, הגבולות של זה נקבעים בפסיקה, ויש גם פרקליט מלווה".
- מה אתה חושב על התרגיל שעשו לאלוביץ' והבן שלו? רצו שאלוביץ' יחליף עורך דין. "גם זה, כל הפרסומים הם פרסומים כלליים בדיעבד. אני לא יודע להגיד אם אלה עובדות. אני חושב שזה טענות, למיטב ידיעתי אלו לא עובדות שהוכחו".
  • הריאיון המלא ובו גרסת אלשיך לפרשת הממד החמישי, החשבון הלא סגור עם ארדן ועל מה הוא מצטער בפרשת ריטמן – ביום שישי ב"ידיעות אחרונות" במוסף "7 ימים"