1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, עבד אללטיף אלזיאני ומייק פומפאו
בנימין נתניהו, עבד אללטיף אלזיאני ומייק פומפאו
ראש הממשלה נתניהו, שלשום
(צילום: Ron Przysucha, U.S. Department of State)
ראש הממשלה בנימין נתניהו עבר הבוקר (שישי) בדיקת קולונוסקופיה שגרתית במערכת העיכול, שנערכה בבית החולים שערי צדק בירושלים. בזמן הבדיקה היה נתניהו תחת טשטוש, וראש הממשלה החליפי בני גנץ מילא את מקומו במשך 12 שעות. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי הבדיקה עברה "בהצלחה".
עוד נמסר כי את הבדיקה ביצעו מנהל מחלקת גסטרו פרופ' ערן גולדין, ד"ר דב ונגרובר והמרדים פרופ' יעקב גוזל בליווי רופאו האישי של ראש הממשלה ד"ר צבי הרמן ברקוביץ'. בבדיקה נמצאו שני פוליפים קטנים במעי הגס שהוסרו בשלמותם במהלך הבדיקה. "בריאותו של ראש הממשלה מצוינת והוא חזר לפעילות מלאה", ציינו בלשכת רה"מ.
בד בבד מסר ד"ר ברקוביץ עדכון על מצבו הרפואי של נתניהו לשנה האחרונה. "כל הבדיקות שבוצעו כולל בדיקות מעבדה מקיפות כמו סוכר, כולסטרול, תפקודי כבד, תפקודי כליות, ברזל, ויטמנים ובדיקות נוספות יצאו תקינות לחלוטין. לחץ הדם תקין", מסר הרופא.
הוא ציין כי "רה"מ נתניהו ממשיך להיות במעקב רופא אף-אוזן-גרון עקב היצרות מעת לעת של מערות האף", וסיכם כי "מצב בריאותו של ראש הממשלה הוא מצוין".
בחודש נובמבר לפני שנתיים עבר נתניהו בדיקה שגרתית בבית החולים שערי צדק. בזמן הבדיקה שהצריכה טשטוש השר זאב אלקין מילא את מקומו של ראש הממשלה.
נתניהו עבר גם באוקטובר 2017 בדיקת מעקב גסטרו תקופתית. הבדיקה הייתה תחת טשטוש למשך כחצי שעה ואז החליפה אותו השרה מירי רגב. נתניהו עבר חצי שנה קודם לכן הליך רפואי תחת טשטוש, לריסוק אבן בשלפוחית השתן.
בחודש דצמבר 2015 נתניהו עבר בדיקת קולונסקופיה תחת טשטוש. את הבדיקה ביצע פרופסור ערן גולדין, מנהל מחלקת גסטרו בבית החולים שערי צדק בירושלים. בבדיקה התגלו כמה פוליפים שהוסרו בהצלחה. גם כמה שנים קודם לכן עבר ראש הממשלה בדיקה דומה ובה נמצא פוליפ, שהוסר, נבדק והתגלה כשפיר. בשל זאת התבצעה הבדיקה בסוף 2015.
בראשית 2015 עבר נתניהו הליך רפואי ניסיוני בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק, שקשור לבלוטת הערמונית. תחת מעטה של חשאיות הובא נתניהו לבית החולים מעייני הישועה פעמיים תחת אחת ברכב שהוסווה לרכב להובלת פיתות ופעם שנייה לרכב של חברת הדברה כאשר המאבטחים התחפשו למדבירים.
באוגוסט 2013 עבר נתניהו ניתוח בקע טבורי וגם אז הועברו סמכויותיו ליעלון למשך יממה. בחודש ינואר 2014 הועברו סמכויותיו למשך שעה לשר החוץ דאז אביגדור ליברמן, במהלך בדיקת קולונוסקופיה שגם היא הצריכה טשטוש.