2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ומרים פיירברג בכנס בנתניה
בנימין נתניהו ומרים פיירברג בכנס בנתניה
נתניהו ומרים פיירברג באירוע שבו התרחשה התקרית
(צילום: ניר גרינברג)
חצי שנה אחרי שהשליכה תפוח לעבר בנימין נתניהו באירוע בחירות בנתניה, היום (שלישי) הוגש כתב אישום נגד ברינש בק (35), תושבת קדימה-צורן, בגין ניסיון תקיפה של ראש הממשלה. הפרקליטות מייחסת עבירות של תקיפת עובד ציבור ותקיפת סתם.
המקרה התרחש בפברואר בעצרת של הליכוד באולם במתנ"ס בשכונת דורה. באירוע נאם נתניהו לצד ראש העיר מרים פיירברג. לפי כתב האישום, בזמן נאומו השליכה לעברו בק תפוח עץ. היא פספסה את נתניהו והתפוח פגע באסתר סטיב, פעילת ליכוד שישבה על הבמה מאחורי רה"מ, וגרמה לה לכאבים בכתף.
"במעשה המתואר ניסתה הנאשמת לתקוף עובד ציבור והתקיפה קשורה במילוי תפקידו. במעשיה תקפה הנאשמת את המתלוננת שלא כדין", נטען בכתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בנתניה. בין עדי התביעה נמצאה מאבטח ביחידה לאבטחת אישים.

2 צפייה בגלריה
אסתר סטיב
אסתר סטיב
פעילת הליכוד אסתר סטיב, שנפגעה מהתפוח, מאחורי נתניהו
סטיב אמרה אז כי בק מחתה על פרשת סלומון טקה, ואילו בליכוד אמרו כי הרקע למחאה היה הימנעותה של פיירברג מסירוס חתולי רחוב. עם זאת בכתב האישום אין התייחסות למניע למעשה.
בערב שבו התרחשה התקרית סיפרה סטיב: "ישבתי על הבמה מאחורי ביבי ופתאום ראיתי צעירה מדלגת על השורות באולם תוך שהיא דוחפת אנשים ואז זרקה חפץ לעבר ביבי. החפץ עבר בין ביבי למרים ופגע לי בכתף. רק אחרי הפגיעה הבנתי שזה תפוח. נהיה לי סימן כחול בכתף בגלל הפגיעה והלכתי להגיש תלונה".
"ביבי ומרים היו בהלם מהאירוע. טוב שהתפוח פגע בי ולא בביבי. מיד תפסו את הצעירה. אני לא מבינה מאיפה לצעירה הזאת הייתה תעוזה לעשות דבר כזה", הוסיפה.