7 צפייה בגלריה
החיסונים בחיפה
החיסונים בחיפה
שיעור מתחסנים נמוך ביחס לממוצע ביישובים החרדיים
(צילום: AFP)
יותר מ-3,200 מהנדבקים בקורונה שאובחנו אתמול (יום ב') הם מהמגזר החרדי. כך עולה מנתונים שפרסם משרד הבריאות. בסך הכול 34% מהמאובחנים אתמול הם מהחברה החרדית. שיעור החרדים באוכלוסיית ישראל הוא כ-12%. במקביל, מניתוח נתוני החוזרים מחו"ל שנמצאו בהמשך חולי קורונה, עולה כי שליש חזרו מדובאי.
על-פי נתוני משרד הבריאות, שיעור החיוביים בקרב החרדים עמד אתמול על 20.6%, לעומת 7.6% בכל הארץ. בממוצע שבועי שיעור החיוביים ביישובים החרדים עומד על 18.4%, לעומת 7.1% בממוצע הארצי.
עוד עולה מהנתונים כי בבני ברק אובחנו בשבעת הימים האחרונים 2,776 נדבקים, במודיעין עילית 2,354, בביתר עילית 1,198, באלעד 994, ברכסים 233, בקריית יערים 155 ובעמנואל 13. מקדם ההדבקה במודיעין עילית עומד על 1.79, באלעד על 1.85, בביתר עילית 1.56 ובבני ברק הוא 1.44. ה-R הכללי בישראל עומד על 1.19 ובמגזר החרדי ה-R הוא 1.33. מדובר בירידה חדה לעומת השיא שנרשם באמצע החודש שעבר.
7 צפייה בגלריה
בני ברק בזמן הסגר
בני ברק בזמן הסגר
רחובות בני ברק די ריקים בסגר. מקדם ההדבקה - 1.44
(צילום: מוטי קמחי)
7 צפייה בגלריה
חיסון קורונה בירושלים
חיסון קורונה בירושלים
ברכסים שבצפון: 64% מבני ה-60 ויותר התחסנו
(צילום: EPA)
למרות התחלואה הגבוהה במגזר החרדי, שיעור המתחסנים ברוב היישובים החרדים נמוך במידה ניכרת מהממוצע בקרב בני 60 ויותר. באלעד התחסנו 45% מבני 60 ומעלה, בביתר עילית 39%, בבני ברק 47%, במודיעין עילית 58% וברכסים 64%. כיוון שהאוכלוסייה החרדית צעירה באופן ניכר מהממוצע הארצי שיעור המתחסנים הכללי נמוך מאוד – באלעד ובביתר עילית הוא עומד על 4%, במודיעין עילית על 3% ובבני ברק שיעור המתחסנים הכללי עומד על 7%.

7 צפייה בגלריה
מתחסנים בראשון לציון
מתחסנים בראשון לציון
בשוהם: 99% מבני ה-60 ומעלה התחסנו
(צילום: מוטי קמחי )
מספר הנפטרים מקרב חולי הקורונה מאז פרוץ המגפה עלה ל-3,723 – 381 מהם נפטרו בינואר. מדובר בממוצע של 34 חולים ביום, הנתון הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה.
במקביל, פרסם משרד הבריאות נתונים על אודות היישובים שבהם שיעור המתחסנים הוא הגבוה ביותר והנמוך ביותר בארץ. בשוהם התחסנו 99% מבני ה-60 ומעלה, בתל מונד 88%, בקריית שמונה 83%, בגני תקווה 82% וכך גם במודיעין-מכבים רעות. מנגד, בלוד התחסנו רק 47% מבני ה-60 ומעלה, בקריית מלאכי גם כן 47%, באור עקיבא 49%, בקריית גת גם כן 49% ובנתיבות התחסנו 50% מבני ה-60 ומעלה המתגוררים ביישוב.

אתמול איתרה המשטרה סמוך לאריאל חולה קורונה מאומת שנהג ברכב ביחד עם בנו הקטן. הנהג, תושב אריאל בשנות ה-30 לחייו, הפר את תנאי הבידוד ונסע במהירות מופרזת. השוטרים רשמו לו דו"ח בגין נהיגה במהירות מופרזת, וזימנו אותו לחקירה לאחר שיסיים את תקופת הבידוד.
במשטרה רשמו ביממה האחרונה 4,584 דו"חות בגין הפרות של התקנות ברחבי הארץ. 2,810 דו"חות נרשמו לאזרחים שהתרחקו מביתם יותר מקילומטר ללא הצדקה. 1,393 דו"חות ניתנו לאזרחים שלא עטו מסכה, ו-62 דו"חות נוספים חולקו למפירי בידוד.

כשליש מחולי הקורונה ששבו מחו"ל - חזרו מדובאי

מפילוח נתוני החוזרים מחו"ל שהתגלו בהמשך כחולי קורונה שערך משרד הבריאות, עלה כי 32% מחולי הקורונה שהגיעו מחו"ל בשבועיים האחרונים - שבו מדובאי שבאיחוד האמירויות. בצמרת הרשימה נמצאות מדינות נוספות שהוגדרו בעבר "אדומות": טורקיה ואוקראינה. בימים אלה כל המדינות מוגדרות אדומות, והחוזרים לארץ נדרשים להיכנס לבידוד ביתי עם חזרתם לארץ, למעט החוזרים מארבע מדינות באפריקה - שהחזרה מהן מחייבת בידוד במלונית.
על פי נתוני משרד הבריאות, בשבועיים האחרונים נמצאו 175 חולי קורונה מאומתים בטיסות לישראל. את צמרת הרשימה תופסת איחוד האמירויות והיעד החם ביותר בחודשיים האחרונים הוא דובאי, שממנו שבו ארצה 54 חולי קורונה מאומתים - שהם 32% מכלל החוזרים.
במשרד הבריאות מעריכים שההדבקות בנגיף בקרב הישראלים שחזרו ארצה משם התרחשו בשטח דובאי, בין היתר מאחר שכחלק מהדרישות לכניסה לדובאי, נדרשים הנוחתים לעבור שתי בדיקות - אחת במדינת המוצא ואחת אחרי הנחיתה בדובאי. לפי ההערכות במשרד הבריאות, הישראלים שנדבקו בדובאי לא שמרו על ההנחיות של עטיית מסכה ושמירת ריחוק חברתי.
7 צפייה בגלריה
ישראלים שנחתו מדובאי ונכנסים לבידוד במלונית
ישראלים שנחתו מדובאי ונכנסים לבידוד במלונית
חוזרים מדובאי בנתב"ג. 32% מהחולים - הגיעו מהיעד הפופולארי
(צילום: מוטי קמחי)
במקום השני בטבלה נמצאת טורקיה, שממנה שבו 25 חולים (15% מכלל השבים לארץ בשבועיים האחרונים), במקום השלישי אוקראינה (14%), במקום הרביעי ארה"ב עם 18 חולים (11%) ואת החמישייה הראשונה סוגרות רוסיה ומאלי שבאפריקה, משם חזרו 13 חולים בשבועיים האחרונים (8%).
על הטיסות שהמריאו מנמל התעופה בן גוריון לאורך השבועיים האחרונים נמצאו גם שבעה ישראלים שבבדיקה שערכו לפני הטיסה נמצאו שליליים - ובהגעתם למדינת היעד נמצאו חיוביים.
אלישע בן קימון וגלעד כהן השתתפו בהכנת הכתבה