המחבל מונתסר שלבי שרצח את יהודה גואטה בפיגוע ירי בצומת תפוח בתחילת השבוע נתפס ליד רמאללה בזכות מידע על הטיפול הרפואי שקיבל, אליו נזקק לאחר שנפגע מירי הלוחמים בזירה. סגן-אלוף נתנאל שמכה אמר כי המחבל, שאותר בזכות מידע מודיעיני של שב"כ, "הרים ידיים והודה במעשה".

הכוחות עצרו את שלבי במבנה שבו הסתתר בכפר סילוואד, והעבירו אותו לחקירת שב"כ. זמן קצר לפני שנעצר המחבל, נקבע מותו של יהודה, בן 19 מירושלים, שנפצע באורח אנוש בפיגוע. מוקדם יותר היום הוא הובא למנוחות בליווי מאות רבות. בפיגוע נפצע גם חברו של גואטה לישיבה, בניה פרץ מבית שאן, באורח קשה. עמיחי חלא, חבר נוסף לישיבה, נפצע באורח קל בפיגוע - וכבר שוחרר מבית החולים.
סגן-אלוף שמכה תיאר את המאמצים לתפיסתו של המחבל. הוא אמר כי "מיום ראשון לאחר הפיגוע, כל סיירת גבעתי קפצה לנקודה. התחלנו במרדף בעקב של המחבל, לאחר שפצענו אותו. נכנסנו עם כל הפלגות, צוותים לכפרים שהיו כאן במרחב. סרקנו בית-בית, אבן-אבן, הפכנו הכול, בשביל לאתר אותו וכל פעם, ממש, מצאנו עוד איזה קצה חוט כדי לתפוס את המחבל".
2 צפייה בגלריה
הלוויה של יהודה גואטה
הלוויה של יהודה גואטה
מאות בהלווית יהודה גואטה
(צילום: יואב דודקביץ')
הוא ציין כי במעקב אחרי המחבל נמצאו כמה סייענים שלו. "בסוף, עם איזה קצה חוט בעקבות הפציעה שנגרמה מירי לוחם הסיירת ומפקד הצוות שפגעו בו, הבנו איפה הוא קיבל את הטיפול הרפואי, סגרנו מעגל והצלחנו לתפוס אותו בלילה, תוך כדי שהוא מרים את הידיים".
עם תפיסתו, זוהו פצעי הירי שלו במותן צד שמאל. מפקד הסיירת הוסיף: "לוחמי סיירת גבעתי ימשיכו לעשות הכול כדי לאפשר לתושבים לחיות כאן בשלום ובבטחה". מפקד פלוגה בסיירת, רב-סרן א' אמר כי המחבל נתפס "לאחר מאמצעים מבצעיים ומודיעיניים רבים, בשיתוף פעולה של שב"כ, צה"ל, ימ"מ וכוחות נוספים".
"המרדף נמשך ארבעה ימים, ובמהלכו הלוחמים עבדו לילות כימים במטרה למצוא את המחבל. אני גאה בלוחמים שלי שבמהלך השבוע האחרון חתרו למגע ועבדו ללא לאות על מנת להביא לתפיסת המחבל". סגן ש' הוא מפקד הצוות בסיירת גבעתי שנכח בזירה בזמן הפיגוע.
הירי שביצע לעבר המחבל יחד עם לוחם נוסף הביאה בסופו של דבר לתפיסתו. "מיד לאחר מכן יצאנו למרדף. באמצעות מודיעין אנו ביצענו סריקות במרחב ופשטנו על יעדים. אמש לאחר מאמצעים מבצעיים רבים ושת"פ של כלל כוחות הביטחון, המחבל נתפס. אנחנו, סיירת גבעתי, נמשיך לבצע את משימתנו, כאן בגזרה, נעשה הכול על מנת לשמור על חיי התושבים ועל השקט במרחב".