הפשיעה והאלימות במגזר הערבי לא נבלמים: גבר רכוב על אופניים תועד בשכונה בקלנסווה שבמשולש מטמין רימון מתחת למכוניתו של מנכ"ל העירייה לשעבר איימן קשקוש. רוכב האופניים נמלט מהמקום - ושניות אחר כך התרחש הפיצוץ. צפו בתיעוד ממצלמת האבטחה בתחילת הכתבה.
בתקרית שהתרחשה לפני יומיים נגרם נזק, אך איש לא נפגע. שוטרים הוזעקו למקום, ולאחר שפתחו בחקירה עצרו חשוד במעשה. שעות קודם לכן נעצר אדם שפרץ למשאית ששייכת לקשקוש. נבדק אם מדובר באותו אדם, ואם הוא הטמין את הרימון במכונית כנקמה. זו לא הפעם הראשונה שמנכ"ל העירייה לשעבר מהווה יעד למעשי אלימות: בשנה שעברה השליכו רימון לעבר ביתו. גם אז לא היו נפגעים.
2 צפייה בגלריה
קלנסווה: הגיע על אופניים והצמיד רימון מתחת לרכבו של מנכ"ל העירייה לשעבר
קלנסווה: הגיע על אופניים והצמיד רימון מתחת לרכבו של מנכ"ל העירייה לשעבר
מטמין את הרימון ונמלט. מתוך תיעוד רוכב האופניים במצלמת האבטחה
אתמול בקלנסווה ירו אלמונים לעבר בית עסק. בירי נפגע אח מוסמך ופרמדיק באורח קל עד בינוני. הוא פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא על ידי צוות מגן דוד אדום ושוחרר באותו יום.
"המצב מדאיג, כל יום יש אירוע ירי ואין הפוגה", אמרו תושבים. "ראש הממשלה אמר שהוא רוצה למגר את הפשיעה והאלימות, אבל דבר לא השתנה. חייבים לעצור את המקרים החמורים".
בסוף השבוע יתקיימו הפגנות נוספות במחאה על הפשע המשתולל ומעשי הרצח. הפגנות מתוכננות באום אל פחם, באקה, טמרה, נצרת ובעוד יישובים.
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בקלנסווה
זירת האירוע בקלנסווה
זירת התקרית בקלנסווה
אתמול נורה בטייבה גבר בן 45 באזור התעשייה בעיר. שוטרים הוזעקו בעקבות דיווח על צעקות. הפצוע הגיע במצב אנוש, מצבו יוצב בחדר המיון במרכז הרפואי מאיר וביחידת האנגיו והוא מאושפז כעת בטיפול נמרץ במצב קשה ויציב.
לפנות בוקר אתמול התקבל במשטרה דיווח על ירי לעבר בית בדיר אל אסד ללא נפגעים. שוטרים הוזעקו למקום והבחינו בקטטה בין שתי משפחות בהשתתפות עשרות צעירים על רקע סכסוך שהתחיל בקללות והתפתח להשחתת רכוש. בקטטה הושלכו אבנים וחפצים נוספים. במהלך הניסיונות לפזר את הקטטה הושלכו אבנים לעבר ניידות המשטרה והשוטרים. השוטרים לא נפגעו, אך נזק נגרם לניידות.
המשטרה הצליחה לבסוף לפזר את הקטטה ועצרה חמישה חשודים, בהם שניים בחשד לירי לעבר הבית ושלושה בחשד להפרת סדר וגרימת נזק. החשודים, כולם בשנות ה-20 לחייהם, הועברו לחקירה במשטרת מג'ד אל-כרום. "אירועים מסוג זה גרמו לפגיעות ברכוש, בגוף והיו עלולים להוביל לפגיעות קשות בנפש אשר נמנעו בזכות היערכות המשטרה ותגובה נחושה של השוטרים שהוזנקו למקום", אמרו במשטרה.