1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים הלל יפה חדרה
מחלקת קורונה בית חולים הלל יפה חדרה
מחלקת קורונה בבית חולים הלל יפה בחדרה
(צילום: gettyimages)
פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אמר כי "יש סיבה לאופטימיות", אבל לאחר כמה ימים שבהן שיעור הבדיקות החיוביות היה במגמת הירידה - עכשיו הוא שוב מטפס. שיעור החיוביים מחצות עומד על 7.3%, נתון גבוה מהממוצע בימים האחרונים, 6.7%.
מספר חולי הקורונה שמצבם קשה לעלות והערב (יום א') הוא כבר הגיע ל-1,056, מספר שיא. 77.9% מהחולים שמצבם קשה הם בני 60 ומעלה, שכבת גיל ש-72% ממנה כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה. מספר המונשמים עומד על 245 וגם כאן מדובר בשיא.


מנתוני משרד הבריאות עולה כי מאז חצות אובחנו 3,430 נדבקים מתוך 47 אלף הבדיקות שפוענחו. היום נפטרו עוד 14 חולי קורונה ומאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 3,663 חולים.
ציוני הרמזור ושיעור הבדיקות החיוביות לפי הערים מראים את הפער הגדול בין הערים החרדיות לבין יתר היישובים. כעת לארבעה יישובים - מספר שיא - יש את ציון הרמזור המקסימלי, 10. כל היישובים הללו הם חרדיים.

מדובר בביתר עילית, שם שיעור החיוביים עומד על 29%, אלעד (19% חיוביים), רכסים (14%) ומודיעין עילית (19%). גם בבני ברק (16% חיוביים), בית שמש (16%), ירושלים (15%) ונצרת (15%) שיעור הבדיקות החיוביות גבוה מאוד.
לעומת זאת, בערים רבות אחרות שיעור החיוביים גם כעת - ביום השלישי של הסגר המהודק - אינו גבוה יחסית. בחיפה הוא עומד על 7%, בפתח תקווה, בחולון ובאשקלון 6%, בראשון לציון, רחובות, רמת גן ובאר שבע 5% ובתל אביב - 4%.