זוג הורים מהעיר לוד הורשע לפני כשבועיים בהתעללות חמורה בבתם בעת שהייתה בת שבע, ובמשך תקופה ממושכת - בעיקר בשנים 2018-2019. כך הותר היום (רביעי) לפרסום.
לאחר הסדר טיעון עם פרקליטות מחוז מרכז, הם הורשעו בהסכמת המדינה בעבירות של התעללות בקטין על ידי אחראי יחד, תקיפת קטין הגורמת חבלה חמורה על ידי אחראי, הזנחת קטין על ידי אחראי יחד וכליאת שווא יחד. האב הורשע גם בעבירת ריבוי נישואין. הסדר הטיעון לא כלל הסכמה על העונש - שאותו תקבע בהמשך השופטת דנה מרשק מרום מבית המשפט המחוזי בעיר.
1 צפייה בגלריה
מעצר הורים לוד חשודים קשירת בתם בת 7 התעללות הזנחה
מעצר הורים לוד חשודים קשירת בתם בת 7 התעללות הזנחה
הודו והורשעו. ההורים מלוד
(צילום: יריב כץ)
השניים הודו בשורה של אירועי אלימות, התעללות והזנחה חמורים שכללו בין היתר תקיפות בידיהם ובאמצעות חפצים שגרמו לקטינה כוויות וחבלות חמורות בכל חלקי גופה. כמו כן, התעללו הנאשמים בילדה בכך שכלאו אותה בחדר השירותים וכפתו אותה באמצעות חבל עד אשר נגרמו לה חבלות חמורות. הם מנעו ממנה אוכל, לא דאגו לה לטיפולים רפואיים נאותים והותירו אותה לבדה בבית ללא השגחת אחראי.
מדובר בפרשה שעוררה זעזוע גדול: באוגוסט אשתקד, צוות שוטרי סיור שכלל שוטרת ושוטר שהגיעו לדירה שמעו בכי של ילדה ונערכו לפרוץ לבית הנעול, כאשר לפתע הגיעו הוריה. אביה של הילדה פתח את הדלת והלך לעבר חדר האמבטיה, כאשר השוטרים בעקבותיו.
הילדה נמצאה על ידי שוטרים בחדר האמבטיה בביתה כשהיא שוכבת מקופלת בתוך שלולית מים, קשורה ברגליה, בידיה ובצווארה בחבל עבה ועל גופה חתכים, חבלות ופצעים.
כאשר הבחינו השוטרים בילדה, ניסה השוטר להתיר את החבל העבה ומשלא עלה הדבר בידו, נטל סכין, חתך את החבל העבה ושחרר את הילדה. הכוחות הזעיקו אל המקום גורמי רפואה שפינו את הילדה במצב בריאותי קשה לטיפול בבית החולים ועצרו את ההורים. מבדיקות רפואיות שנערכו לילדה עלה חשד שהיא סובלת מהזנחה ממושכת: ציפורני רגליה חסרות ועל גופה ופניה צלקות שמקורן בכוויות ובנגעי עור קשים.
חודש לאחר מכן הוגש בבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז מרכז נגד ההורים. התיק נוהל על ידי עו"ד הינד נאבלסי מפרקליטות מרכז (פלילי).