2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אלימות אונס תקיפה מינית
אילוסטרציה אלימות אונס תקיפה מינית
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הקורונה מזיזה גם את עקומת הפשיעה: נתונים שהגיעו לידי ynet ו"ידיעות אחרונות" מצביעים על כך שבעוד עבירות מסוימות הפכו נפוצות פחות, בתחומים אחרים הלהבות התגברו וחשפו יותר חפים מפשע לאלימות ולפגיעה.
הזינוק המדאיג ביותר נרשם בעבירות אלימות במשפחה: 17% יותר כתבי אישום מאשר ב-2019. עלייה נרשמה גם בעבירה של החזקת סכין (6.3%).
לצד זאת, מגבלות על התנועה בתקופת המגפה הובילו לירידה של 19% במספר כתבי האישום נגד פלסטינים שנכנסו לישראל שלא כחוק. אחד הנתונים המעניינים הוא ירידה של 13% בעבירות ההפרעה לסדר הציבורי, זאת למרות שבחצי השנה האחרונה מתקיימת מחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. ירידה נרשמה גם בשיעורי עבירות הסמים (11%) ובעבירות רכוש (3%).
2 צפייה בגלריה
תת ניצב דדו זמיר, ראש חטיבת התביעות של משטרת ישראל
תת ניצב דדו זמיר, ראש חטיבת התביעות של משטרת ישראל
תת ניצב זמיר, ראש חטיבת התביעות במשטרה
(צילום: דוברות המשטרה)
מדובר בכתבי אישום שהוגשו על ידי חטיבת התביעות של משטרת ישראל, אשר מגישה בממוצע כ-40 אלף כתבי אישום בשנה ואחראית לכ-90% מכלל כתבי האישום בארץ. היתר, בסעיפים חמורים יותר כמו רצח והריגה, מוגשים על ידי הפרקליטות.
"תקופות הסגר מביאות הרבה לחץ ומתחים בבית וכתוצאה מכך יש יותר מקרים של אלימות במשפחה", אמר ראש חטיבת התביעות, תת-ניצב דדו זמיר. לדבריו, מתחילת המגפה נרשמו כחצי מיליון דוחות למפירי הנחיות.