בית המשפט האריך בצהריים (יום ה') בחמישה ימים את מעצרה של לובה קזקביץ' (63) החשודה בהתעללות בפעוטות ב"משפחתון של לובה" ברמת גן. הורים לילדים במשפחתון הגיעו לדיון בבית משפט השלום בתל אביב והביעו את זעמם על התנהלותה. נוסף להתעללות חשודה בעלת המשפחתון גם בשיבוש חקירה לאחר שהזמינה בעל מקצוע למחוק את צילומי האבטחה ממצלמות הגן.
5 צפייה בגלריה
לובה קזקביץ'
לובה קזקביץ'
החשודה לובה קזקביץ'. מעצרה הוארך בחמישה ימים
השופטת ענת יהב קבעה כי "היקף העבירות שונה, גדול, עצום ועמוק ויש בהן כדי ללמד על הליכותיה של החשודה. על פי הראיות החדשות, היו אנשים נוספים שהיו בקשר לאותו שיבוש נוסף לאותה התעללות בחסרי ישע, יש עדויות של הורים בעניין זה וניתן לומר שהחשד הלך והתבסס".
נציג המשטרה דניאל כהן אמר בדיון כי "מדובר באחד התיקים החמורים שאנחנו כמשטרה מטפלים בהם. זו התעללות בחסרי ישע ומאז החקירה הקודמת התחזקו הראיות והמקרים. בשעתיים של צפייה בווידאו נצפו 10 מקרים לפחות של התעללות בקטינים".
הוא הוסיף כי "יש לנו המון חומר. גבינו עדות מ-13 עדים וכולם מחזקים את הראיות לגבי ההתעללות ולגבי השיבוש. יש לנו כרגע 17 מקרים כבר של התעללויות". הורים שישבו בדיון פרצו בבכי. כהן ביקש להאריך את מעצרה של הגננת בשבוע.
אחד ההורים סיפר הבוקר: "נחשפנו לאלימות רק דרך הטלוויזיה. אנחנו רוצים שהצדק ייעשה, שכל מי שאחראי למעשה עוולה יקבל את הדין המלא ולנו חשוב להראות שזה קורה". בסרטונים נראית בין היתר הגננת משליכה ילד קטן לתוך לול, דוחפת באלימות ומכסה את הפנים של ילד אחר.

5 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בגן ברמת גן
תיעוד ההתעללות בגן ברמת גן
"הצליחה לשטות בכולנו". תיעוד ההתעללות בגן ברמת גן
5 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בגן ברמת גן
תיעוד ההתעללות בגן ברמת גן
תיעוד ההתעללות בגן ברמת גן
האב הוסיף כי "ראיתי את הילדה שלי צמודה לקיר מפחד. ילדה מלאת חיים צמודה לקיר, מחזיקה את השמיכה שלה ומרגישה פחד ממה שקורה בגן. כשראיתי את הסרטונים, בתור אבא הרגשתי שלא יכולתי לתת את ההגנה שאני יכול לתת לבת שלי".
כשהוא ממרר בבכי הוסיף האב: "אתה רואה שהיא חשופה לכל מה שקורה שם. הגננת פשוט יצרה הסוואה, שהיא כמו סבתא טובה והיא מטפלת מלאת רגש ודואגת לצרכים של כל ילד, ואנחנו פשוט בטחנו בה. הרגשנו שהיא חלק מהמשפחה. היינו באירועים משפחתיים בגן הזה. כולנו קורסים עכשיו".
אב נוסף לפעוטה בגן אמר כי "חשוב לי להבין מה עבר לה בראש כשהיא עשתה את זה. היא הצליחה לשטות בכולנו. הציגה דבר אחד וקיבלנו דבר אחר, וזה הכי כואב. אלו חסרי ישע, אלו הדברים הכי חשובים לנו. איך היא יכולה לעשות את זה?".
5 צפייה בגלריה
ההורים בבית המשפט
ההורים בבית המשפט
"הגננת יצרה הסוואה, שהיא כמו סבתא טובה". ההורים בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
5 צפייה בגלריה
ההורים בבית המשפט
ההורים בבית המשפט
ההורים בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
אב אחר הוסיף: "הם היו ילדים תמימים, והיא החזירה לנו ילדים שבורים שצורחים בלילות ועוד הרבה אחרי. אין לנו מושג איך להתמודד עם זה ואנחנו צריכים להקים צעקה גדולה כי עברנו מגן לגן עד שמצאנו גן טוב ובסוף בגן הזה נפלנו".
קזקביץ' נעצרה ביום ראשון בעקבות חקירה שנפתחה לאחר תלונה של הורי ילדי הגן במשטרה. הורי הילדים, בני שלושה חודשים עד שלוש שנים, חשדו שמשהו אינו כשורה בגן וביקשו לצפות במצלמות האבטחה. בשלב הראשון הם סורבו, אך בהמשך הצליחו להגיע לצילומים בסיוע של אחד העובדים.
כשצפו בהקלטות הם נחרדו לגלות אירועי אלימות קשים, בהם פעוטות מורמים מהידיים, סופגים סטירות ומוטלים לתוך לולי השינה בחוזקה. אחרי שצפו בהקלטות הגישו תלונה במשטרה וקזקביץ' נעצרה בחשדות חמורים להתעללות ולשיבוש הליכי חקירה - משום שחלק מהצילומים ממצלמות האבטחה נמחקו.
סנגורה של קזקביץ', עו"ד ישר יעקובי, אמר כי אין בעבירות של מרשתו מסוכנות וגם אין חשש לשיבוש. "המשטרה השיגה את המצלמות ועובדים מול המצלמות, זהו", אמר. "מרשתי לא נחקרה כי לא צריך לחקור אותה, זה משהו טכני ביותר. הגברת הזאת עזרה להורים, אמרה שתוותר על המשכורת שלה, והקורונה שברה את מרשתי נפשית וכלכלית". הסנגור ביקש מבית המשפט לשחרר את הגננת למעצר בית אצל בני משפחתה בעמק יזרעאל.
עו"ד קובי סודרי, שמייצג את הורי הפעוטות, ביקש להתיר לפרסום את שמה של הגננת בין היתר בכדי ליצור מנגנון של הרתעה כלפי גננות אחרות. "ההורים כואבים סובלים ומצרים, אבל אין להם שום כוונת נקם אלא רק רצון למצות את הדין עם החשודה", אמר.
פורסם לראשונה: 11:30, 05.11.20