12 צפייה בגלריה
הריסות מתקיפות צה"ל בחופי חאן יונס
הריסות מתקיפות צה"ל בחופי חאן יונס
"הסלמה מסוכנת וקו אדום". תיעוד ההריסות שפרסם חמאס
ארגון הטרור חמאס איים הבוקר (שבת) כי "ישראל תישא בתוצאות", בתגובה לתקיפת צה"ל אמש בעזה בעקבות המשך הפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף. לטענת חמאס, ארבעה פלסטינים נפצעו מרסיסים במהלך התקיפות, בהם שתי ילדות.
"המשך התקיפות הישראליות על רצועת עזה והפגיעה באזרחים חפים מפשע ובהם נשים וילדים היא הסלמה מסוכנת וקו אדום. ההתנגדות לא תאפשר את המשך המצב הקיים", נמסר מטען הארגון. במקביל, פרסם חמאס תמונות של ההריסות בחופי חאן יונס לאחר התקיפה.
12 צפייה בגלריה
הריסות מתקיפות צה"ל בחופי חאן יונס
הריסות מתקיפות צה"ל בחופי חאן יונס
הריסות מתקיפות צה"ל בחופי חאן יונס
12 צפייה בגלריה
ילדה נפצעה בעקבות תקיפת צה"ל בעזה
ילדה נפצעה בעקבות תקיפת צה"ל בעזה
ילדה שנפצעה במהלך תקיפות צה"ל, לטענת חמאס
תקיפת צה"ל בוצעה בצפון רצועת עזה באמצעות מטוסי קרב וטנקים. מדובר צה"ל נמסר כי במהלך התקיפה הותקפו מתחם צבאי של הכוח הימי של חמאס, תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית של חמאס.
"צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל, וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ולהפרת ריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל", נמסר בהודעת הצבא.
אתמול דיווחו בקרן הקיימת לישראל על 12 אירועי שריפות בשוקדה, בארי וכיסופים, וכי קרוב ל-200 דונמים של יערות נשרפו במהלך אותו יום.

12 צפייה בגלריה
פלסטינים מפריחים בלוני נפץ לעבר ישראל
פלסטינים מפריחים בלוני נפץ לעבר ישראל
פלסטינים מפריחים בלוני נפץ לעבר ישראל, השבוע
(צילום: AFP)
בנוסף, אתמול נפגש הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, עם ראשי הרשויות בעוטף עזה. בשיחה אמר הרמטכ"ל כי הוא מבין את התחושות של התושבים. לדבריו, צה"ל מגיב בכל הכוח על טרור הבלונים, והוסיף כי הוא מאמין שבעקבות הצעדים שנעשים התופעה תיעצר בימים הקרובים.
גם שלשום תקף צה"ל ברצועה. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים תקפו כמה יעדי חמאס ברצועה. עוד נמסר כי הותקפו מוצב של מערך ההגנה האווירית של חמאס, וכן "תשתיות תת-קרקעיות" ועמדות תצפית של הארגון.
טרור הבלונים התחדש לפני כשבוע. עד כה עלו באש יותר מ-3,000 דונמים בשטחים הפתוחים. בשל התמשכות הפרחת הבלונים פרס צה"ל תצפיתנים בנקודות מסוימות לאורך הגבול. מטרת הכוחות היא לדווח על הבלונים החשודים באוויר, ובכך לסייע לצוותים בשטח לאתר את מוקדי האש ולכבות את הדליקות.
שר הביטחון בני גנץ הורה השבוע על עצירת הכנסת הדלקים לרצועת עזה. זאת לאחר שהוא גם החליט על סגירת מעבר כרם שלום לכניסת סחורות. ההחלטה התקבלה לפי המלצת הרמטכ"ל כוכבי, ובתום התייעצויות ביטחוניות. בהודעת מתאם פעולות הממשלה בשטחים בנושא נמסר כי "חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת נגד אזרחי ישראל".