ביצע מעשי סדום ומעשים מגונים בילד לאורך שלוש שנים באיומי סכין: בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ד') עונש של 11 שנות מאסר בפועל על מסעוד יעקובי, בן כ-68. הוא הורשע בביצוע עבירות מין רבות בילד בבית כנסת באשדוד לאורך שלוש שנים, במקרים שונים.
בגזר הדין, התחשבו השופטים בעובדה כי מדובר באדם "חלש", כלשונם, וביקשו להתחשב בגילו המבוגר ובעובדה שהמעשים גרמו לו ולסביבתו לבושה.
1 צפייה בגלריה
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
יעקובי הורשע לאחר ניהול הוכחות בביצוע עבירות של מעשי סדום בנסיבות מחמירות, מעשים מגונים, ניסיון למעשה סדום, הדחה בחקירה ועוד. מהכרעת הדין עולה כי הנאשם שנהג להתפלל בבית הכנסת והתנדב בחלוקת אוכל לאורך שלוש שנים ביצע בילד מעשי סדום ומעשים מגונים בזמן ששהו בבית הכנסת.
בפסק הדין נכתב כי יעקובי ביצע את המעשים לרוב בחדר פנימי, ולאחר שאיים על הילד בין היתר בסכין מטבח שהצמיד לגרונו כדי למנוע ממנו לספר לאיש על המעשים. הוא איים עליו כי יהרוג אותו, והפסיק לבצע את המעשים רק אחרי שהקורבן עבר להתפלל בבית כנסת אחר.
עו"ד רחלי אטיאס מפרקליטות מחוז דרום ביקשה להטיל עליו עונש בן 20 עד 25 שנות מאסר בפועל, וציינה כי יעקובי ניצל באופן בוטה את הגעתו של הילד להתפלל בבית הכנסת, מקום קדוש שהיה אמור להיות בטוח ומוגן עבור הקטין וניצל את היותו מתנדב במקום לביצוע זממו באופן ציני וגס.
בית המשפט, עם זאת, החליט להתחשב בגילו של הנאשם. "הטלת מאסר ארוך וממושך תהא בעלת משמעות לאור גילו המתקדם", כתבו השופטים. הם גם התחשבו בכך שמשפחתו של הנאשם "התנתקה ממנו", כפי שטען סנגורו. עוד נלקח בחשבון כי מעשיו גרמו לו ולמשפחתו בושה וקלון בקהילה בה היה חי ומוכר.
מלבד 11 שנות המאסר בפועל שנגזרו עליו, גזרו עליו השופטים גם מאסר על תנאי ופיצוי של 100 אלף שקל למתלונן.