2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת קורונה בבית החולים בצפת. ארכיון
(צילום: AP)
על-פי נתוני משרד הבריאות המעודכנים שפורסמו הבוקר, לא נרשמו אתמול (חמישי) מקרי מוות כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה בישראל. זאת לראשונה מאז 29 ביוני 2020, בין הגל הראשון של התחלואה לגל השני. בסך הכול, מפרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,346 חולי קורונה.
הנתון האופטימי מצטרף לירידה החדה במספר המאושפזים במצב קשה בבתי החולים, שעומד הבוקר על 160 לעומת יותר מ-1,200 בשיא גל ההתפרצות השלישי של מגפת הקורונה. בנוסף, יש כרגע 1,860 חולי קורונה פעילים בלבד - ומתוך כ-35 אלף בדיקות שבוצעו ביממה החולפת רק 0.4% נמצאו חיוביות (129 מאומתים).

עם זאת, במשרד הבריאות מעדכנים פעמים רבות על נפטרים גם כמה ימים לאחר שנקבע מותם - ולכן ייתכן שהנתון ישתנה בהמשך.
"כמות הנפטרים יורדת ללא ספק", אומר ד"ר מיקי הלברטל, מנהל בית החולים רמב"ם. "החולים שמאושפזים אצלנו לא חוסנו. אין ספק שהחיסונים מראים את היעילות שלהם ואנחנו מחויבים לנסות למנוע עד כמה שניתן את הכנסת המוטציות לישראל.
2 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה בדיקה מטוש אילוסטרציה אילוס
בדיקת קורונה בדיקה מטוש אילוסטרציה אילוס
בדיקת קורונה. ארכיון
(צילום: shutterstock)
ההערכה היא שנצטרך מנת חיסון נוספת בתום שנה מהחיסון הקודם. כרגע אנחנו במחלקה לטיפול נמרץ עם שני חולים על מכשיר אקמו לעומת חמישה בשיא שהיה לנו. בשיא היו 25 מאושפזים בטיפול נמרץ לעומת חמישה היום, אבל עדיין צריך להחזיק את המענה הזה".
בתוך כך, מספר המחוסנים במנה שנייה עבר אתמול את סף החמישה מיליון ועומד כעת על 5,005,418. מספר המחוסנים במנה ראשונה עומד הבוקר על 5,374,276.


עלייה של 40% בפניות למיון: "עומס שלא ראינו גם לפני הקורונה"

בתוך כך, עדכן אתמול פרופ' מיכאל דרשר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד) בבית החולים בילינסון ויו"ר הארגון לרפואה דחופה, על שיאים בפניות למלר"ד בכל בתי החולים במחצית הראשונה של חודש אפריל, שמשקפים עלייה של כ-40% במספר הפונים לעומת חודש ינואר השנה.
"אנחנו עדיין לא יודעים לומר מה הסיבות אבל אפשר להניח שלא מעט טיפולים נדחו בזמן הקורונה. אנשים נרתעו מלהגיע לבתי חולים ואכן בשיא המגפה נרשמה ירידה במספר הפונים, ועכשיו אנחנו רואים את התוצאות של זה".
בבתי החולים הגדולים כמו שיבא וסורוקה הגיעו כ-500 איש בתוך פחות מיממה לטיפול במלר"ד, לעומת כ-300-400 בתקופות מקבילות בתחילת השנה. גם בבילינסון, פוריה, רמב"ם ומאיר דיווחו על עומסים כבדים ומגמת עלייה דרמטית במספר הפונים, שהחלה בחודש מרץ ומתעצמת באפריל.