תושבים בדרום הארץ מדווחים על תופעה מתרחבת של יידוי אבנים לעבר אוטובוסים בכביש 25 בדרך בין דימונה לבאר שבע. עומר אייד (22) מדימונה, שחזרה לביתה ב-21 בספטמבר מעבודתה במד"א, הייתה עדה למקרה של אוטובוס שנרגם באבנים וניזוק. "שמעתי 'בום' והייתי בטוחה שאנחנו מתהפכים", סיפרה הבוקר (יום א') אייד לאולפן ynet.
לדברי אייד ונוסעים אחרים בכביש, מקרי ההתנכלות לאוטובוסים אירעו באזור הכפר הבדואי קסר א-סיר. "תוך כדי שאני ישנה באוטובוס פתאום התעוררתי. גיליתי שכל הזכוכית של האוטובוס התנפצה, הרגשתי ממש הד חזק באוזן, קמתי בבהלה והתחלתי לבכות", שחזרה הבוקר אייד.
היא הוסיפה: "שמתי את הראש על החלון שבו פגעה האבן, זה היה סנטימטרים מלפגוע בי. ממש נבהלתי, התקשרתי לאבא שלי שבא לקחת אותי מהצומת שנמצא ממש קרוב לדימונה. ירדתי מהאוטובוס, לא יכולתי לחזור לאוטובוס. זה היה ממש מלחיץ".
- אז התחושה היא שהכביש הזה הפך לסוג של מערב פרוע? "כן, חד משמעית. מאז שזה קרה בכל פעם שאני עוברת באזור הזה אני מסתכלת הצידה, בודקת ובוחנת שלא זורקים עליי אבן או משהו בסגנון כי זה באמת מאוד מלחיץ. אולי זה יהיה טראומה נפשית בהמשך".
2 צפייה בגלריה
נזק לאוטובוס לאחר יידוי אבנים בכביש 25 דימונה- באר שבע
נזק לאוטובוס לאחר יידוי אבנים בכביש 25 דימונה- באר שבע
תיעוד מהשמשות שנופצו באוטובוסים
(צילום: אהרון גליס)
2 צפייה בגלריה
נזק לאוטובוס לאחר יידוי אבנים בכביש 25 דימונה- באר שבע
נזק לאוטובוס לאחר יידוי אבנים בכביש 25 דימונה- באר שבע
(צילום: אהרון גליס)
גם אהרון גליס (23), תושב דימונה שעובד בבאר שבע, נקלע לסיטואציה דומה ב-24 בספטמבר. "בסביבות השעה 22:00 בלילה חזרתי מהעבודה, ישבתי בצד שמאל של האוטובוס ופתאום 'בום' והחלון מתנפץ. בהתחלה הנוסעים עוד חשבו שזה נוסע שהשתולל, אבל מהר מבינים שלא. האוטובוס עצר בצד, ראינו שחטפו אבן. אחרי דקה עוצר מאחורינו עוד אוטובוס, וגם הוא חטף אבן בדיוק באותו מקום - ליד הכפר קסר א-סיר".
- איך זה מרגיש כשאתה במצב כזה? "קודם כל אתה חושב מיד מה היה קורה אם האבן הייתה קצת יותר גדולה או נזרקת קצת אחורה או קצת למעלה וחודרת את החלון. אנחנו אפילו לא מדברים על נסיעה בשטחים, זה קרה בין דימונה לבאר שבע. אני לא מצפה לחזור מהעבודה ולקבל אבן לאוטובוס".
גליס אמר עוד: "זה בהחלט לא פשוט מבחינתי לחזור לנסוע בכביש הזה. להורים שלי היה שם מקרה אפילו חמור יותר ב-2014 ואם מאז הדברים לא השתנו אין לדעת מתי כן. בסך הכול בן אדם רוצה לחזור מהעבודה הביתה רגוע".
מהמשטרה נמסרה בתגובה: "אנו רואים בחומרה כל מקרה של אלימות ויידוי אבנים במטרה לפגוע במשתמשי הדרך. המשטרה פועלת כל העת בשיתוף פעולה עם חברות האוטובוסים למען ביטחון הנהגים, הנוסעים וכלל משתמשי הדרך.
"בהתאם, כל דיווח שמתקבל במשטרה על אירוע של יידוי אבנים באזור ובכלל, מטופל מיד כדי לאתר את המעורבים, הן על ידי סריקות ופעילות מבצעית בשטח והן על ידי אמצעים חקירתיים ומודיעיניים, הכול במטרה למצות עמם את הדין".