טורקיה שואפת לסיים לחסן בשלושת החודשים הקרובים 60% מהאוכלוסייה. כדי לנצח את הקורונה, הצוותים הרפואיים צריכים להגיע גם למקומות רחוקים ולחסן תושבים שחיים בכפרים מבודדים. בחלק מהמקרים הם נאלצים לנסוע בדרכים מושלגות במעלה ההרים.
ביום שישי, בתום מסע מפרך, הגיעו עובדי מערכת הבריאות לחסן את זקני הכפר גומוסלו - שבו חיים 350 תשבים. הכפר שוכן במחוז סיבאס במרכז טורקיה – אך נמצא במרחק 230 ק"מ מבירת המחוז. "להגיע לכאן זה אתגר קשה", אמר ד"ר רסטום הסבק, ראש שירותי הבריאות בסיבאס. "כמו שאפשר לראות התנאים הגאוגרפיים ותנאי האקלים קשים".
12 צפייה בגלריה
טורקיה צוותים רפואיים מגיעים לחסן את תושבי הכפר המבודד גומסולו
טורקיה צוותים רפואיים מגיעים לחסן את תושבי הכפר המבודד גומסולו
הצוות הרפואי בכפר גומוסלו בטורקיה
(צילום: AP)
טורקיה התחילה לחסן את אזרחיה בחיסון של החברה הסינית "סינובאק" ב-14 בינואר. עד כה חולקו 8.2 מיליון מנות של החיסון לקורונה, שניתן בשתי מנות ובהפרש של 28 יום מהמנה הראשונה לשנייה. בנוסף הוזמנו 4.5 מיליון מנות של החיסון של חברת "פייזר".
שר הבריאות, פהרטין קוג'ה, אמר שהיעד של טורקיה הוא לחסן 52.5 מיליון איש עד סוף מאי. בטורקיה חיים 83 מיליון תושבים, ועד כה כ-10% מהאוכלוסייה קיבלו לפחות מנה אחת של החיסון. הראשונים שהתחסנו הם אזרחים ותיקים, עובדי מערכת הבריאות ומי שסובלים ממחלות רקע. "אני לא יכולה ללכת לבית החולים. יש לי בעיות בלב, וכשאני נכנסת למכונית יש לי בחילה", אמרה תושבת הכפר, זיינפ ייגיט, בת 70. "הרופאים הגיעו וחיסנו אותנו".
הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן צפוי להודיע מחר על הסרת חלק מהגבלות הקורונה. בעבר אמר ארדואן שהממשלה תבחן את המצב בכל מחוז בנפרד, וכך תחליט היכן לפתוח בתי קפה, מסעדות ועסקים אחרים שהושבתו. טורקיה הטילה סגר לילי ועוצר בסופי השבוע, וייתכן שתודיע מחר על הקלות גם בנושא הזה. למרות ההקלות הצפויות התחלואה מזנקת בימים האחרונים, וטורקיה דיווחה על יותר מ-9,000 נדבקים ביממה – הכי הרבה מאז אמצע ינואר.
מגפת הקורונה הגיעה לטורקיה בחודש מרץ 2020, ומתחילתה אובחנו במדינה 2.6 מיליון נדבקים וקרוב ל-28,500 בני אדם מתו מהנגיף. המומחים בטורקיה מעריכים שמספר הנדבקים בפועל גבוה בהרבה וטוענים שהמדינה לא עשתה מספיק בדיקות קורונה.