במשך שלוש שנים הם כיהנו זה לצד זה, בראש שני הארגונים הביטחוניים החשובים בארץ. אבל היום (ו'), בריאיון שהעניק במסגרת אירוע של מרכז פרס לשלום וחדשנות, שישי-עדכני על שם משה טריואקס, הרמטכ"ל לשעבר רא"ל במיל' גדי איזנקוט תקף במרומז - אך בחריפות - את מי ששימש עד החודש שעבר כראש המוסד, יוסי כהן.
"ככלל אני חושב שנכון לשמור על מדיניות עמימות ולא להתפאר ולא להכניס אצבע לעין. מי שצריך לדעת יודע", אמר איזנקוט כשנשאל על הפרסומים לאחר תקיפות שיוחסו לישראל נגד איראן, וישירות על דבריו של ראש המוסד הקודם כהן, שתיאר בין היתר את המבצע להשגת ארכיון הגרעין האיראני.
2 צפייה בגלריה
גדי איזנקוט יוסי כהן
גדי איזנקוט יוסי כהן
איזנקוט ויוסי כהן. מלחמת הלשעברים
(צילום: מוטי קמחי, AP)
"מדי פעם", הוסיף איזנקוט, "צריך לעשות פרסומים מבוקרים וחכמים שנכון להעביר אותם כי למרכיב העוצמה של מדינת ישראל יש חלק חשוב ביכולת שלנו לקיים פה מדינה פורחת ומשגשגת. האופן שבו דברים יצאו בשנה האחרונה, או יותר כבר לדעתי, זה חוסר אחריות".
אלו לא היו האמירות היחידות של הרמטכ"ל ה-21 נגד כהן, שאותו החליף דוד (דדי) ברנע בראשות המוסד. בתשובה לשאלה על כניסה אפשרית עתידית שלו לפוליטיקה, ענה איזנקוט כי "חוק הצינון הוא חוק נכון בגלל המעמד הייחודי של צה"ל-שב"כ-מוסד, וראוי שמי שהיה בתפקידים האלה - ובתפקידי אלוף בכירים - ייקח שלוש שנות צינון על פי החוק ויותר מזה על פי רוח החוק, גם אם הקונסטלציה הפוליטית משתנה וכן מאפשרת לרוץ לכנסת".
2 צפייה בגלריה
ראש המוסד יוסי כהן פרידה מ המטכ"ל גדי איזנקוט
ראש המוסד יוסי כהן פרידה מ המטכ"ל גדי איזנקוט
יוסי כהן בפרידה מאיזנקוט, לפני שנתיים וחצי
"צריך לשמור על חוק הצינון מבחינה ערכית ומבחינת הניקיון של המערכות הביטחוניות וממלאי התפקידים היום, אחרת יסתכלו על ממלא תפקיד כזה או אחר כמתחרה עתידי", הוסיף - ואז התייחס במרומז ליוסי כהן, מבלי להזכירו בשמו. "אני חושב שגם הרמיזות על זה שראש ארגון כזה או אחר יצטרף אלינו לפוליטיקה זו אמירה חמורה מאוד שפוגעת בארגון, באמון ובביטחון. אני אסיים את הצינון שלי ב-2021 ואז נשקול. גיליתי שיש חיים אחרי הצבא".
איזנקוט כיהן כרמטכ"ל בין 2015 ל-2019. כהן נכנס לתפקידו כראש המוסד שנה לאחר שאיזנקוט מונה לרמטכ"ל.