3 צפייה בגלריה
 ל"ג בעומר במאה שערים בשנה שעברה
 ל"ג בעומר במאה שערים בשנה שעברה
ל"ג בעומר במאה שערים בשנה שעברה
(צילום: רויטרס)
אחרי יומיים של שרב כבד, בקרוב שוב צפוי גל חום - ובכבאות כבר נערכים לל"ג בעומר: נציב הכבאות רב טפסר דדי שמחי הוציאו צו האוסר הדלקת מדורות בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים המעלים את הסבירות להיווצרות שריפות והתפשטותן, תוך סיכון חיי אדם ורכוש.
הצו תקף החל מיום שלישי הבא ועד ה-2 במאי ויחול על כל אזורי הארץ למעט האזור שמדרום לקו הגיאוגרפי של כביש 25 בדרום ובאזורים שהוכשרו למטרת הדלקת מדורות והבערת אש בשטח פתוח על ידי הרשויות המקומיות וקיבלו אישור של הרשות הארצית לכבאות והצלה. לאתר מירון ייקבעו תנאים מיוחדים.
3 צפייה בגלריה
מדורות אשדוד
מדורות אשדוד
מדורות באשדוד ב-2019
(צילום: רויטרס)
בשטחים בהם יהיה מותר להדליק אש, על המדורה להיות בתוך גומה בכדי להיות תקנית ולא בשטח מיוער. באשר למדורות שלא יודלקו בגומות - המרחק בין מדורה למדורה צריך להיות 300 מטר. המדורות לא יודלקו בשטחי יער או קוצים ובמרחק העולה על 40 מטר מכל מבנה מגורים או מיכל או בלון גז.
עוד לפני ההחלטה על הצו, ברשויות רבות המליצו לציבור לא לקיים מדורות בל״ג בעומר ואף הציעו פעילויות חברתיות קהילתיות אחרות. כעת הן נדרשות להעביר את המסר לתושבים שמדובר ביותר מהמלצה אלא צו של הכבאות.
בשנים האחרונות הוצאו צווים מגבילים שהתקבלו בברכה על ידי הרשויות המקומיות שמתמודדות עם התוצאות ההרסניות של מדורות ל"ג בעומר ורבים מהם ביקשו להוציא צו דומה גם השנה.
בכבאות והצלה לישראל מדגישים: ״החורפים האחרונים, שהיו מבורכים במשקעים, הביאו להתפשטות עשבוניים שמהווים מטען אש מסוכן לאדם, לסביבה ולרכוש". בכל שנה מתלקחות בשטחים פתוחים עשרות אלפי שריפות הגורמות לנזק אקולוגי וכלכלי הנאמד במיליארדי שקלים.
3 צפייה בגלריה
שריפה פרצה בבניין בירושלים
שריפה פרצה בבניין בירושלים
כוחות כבאות והצלה. בכוננות לקראת ל"ג בעומר
(צילום: שמעון זלץ)
ניצב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי אמר: ״מטרת הצו היא לצמצם פגיעה בחיי אדם וברכוש מתוך הבנת כובד האחריות, והסכנות הכרוכות בהדלקת אש בשטחים פתוחים ובמרחב האורבני. אני קורא לציבור לגלות אחריות ולציין את החג בהתאם להנחיות בטיחות מצילות חיים שקבענו. האקלים בישראל מחייב העלאת המודעות הציבורית לסכנות הכרוכות בהבערת אש והתנהגות אחראית בטבע״.
חזאי ynet דני רופ ציין כי מחר יתחמם באופן ניכר ובשבת וראשון יהיה חם מהרגיל עד שרבי. עם זאת, גל החום צפוי להיות כבד פחות מהשרב השבוע. ביום שני צפויה שוב התקררות ובשלישי יהיה קריר מהרגיל בעונה.