לנוכח המתיחות הביטחונית החליט צה"ל להגדיל את כוחות התגבור ביהודה ושומרון מארבעה לשבעה גדודים שהוקפצו מאימון, בהם גדס"ר גולני, 890 וגדוד שריון מחטיבה 7, כחלק מהיערכות לקראת השבוע הנפיץ.
3 צפייה בגלריה
הערכת מצב בחטיבה המרחבית ׳מנשה׳
הערכת מצב בחטיבה המרחבית ׳מנשה׳
הרמטכ"ל עם לוחמת מג"ב שפיקדה על חיסול המחבלים
(צילום: דובר צה"ל)
הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי קיים הערכת מצב במוצב סאלם שבחטיבה המרחבית מנשה, שבו סיכלו לוחמי מג"ב וצה"ל פיגוע רחב היקף כשבלמו וחיסלו מחבלים. לוחמי מג״ב סקרו בפני הרמטכ"ל את ניסיון פיגוע הירי שסוכל. הרמטכ״ל הנחה כאמור על תגבור גזרת איו"ש בשלושה גדודים נוספים, במטרה להעצים את המוכנות בתקופה הקרובה, בדגש על חיזוק ההגנה במרחב התפר. בהערכת המצב השתתפו מפקד פיקוד המרכז אלוף תמיר ידעי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן, מפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף יניב אלאלוף וראש המנהל האזרחי תת-אלוף פארס עטילה.

הרמטכ"ל אמר כי "בזכות הלוחמים שכאן ובייחוד לוחמי משמר הגבול, מנענו פיגוע - אצבע הלוחמים שלחצה על ההדק סיכלה פיגוע שהיה יכול להשפיע על המצב במדינה כולה. אני רוצה להביע את הערכתי ללוחמים, ולמפקדים שהכינו אותם למצבים מהסוג הזה. הכל מתחיל בגישה מבצעית ובהערכות נכונה. אוגדת איו״ש ופיקוד מרכז ערוכים היטב, ומבצעים מגוון רב של פעולות שבזכותן אנחנו מצליחים למנוע פיגועים ולשמור על ביטחונה של מדינת ישראל".
העיניים נשואות כעת ליום ירושלים ולמצעד הדגלים מחר בירושלים. בצה"ל וכנראה גם בשב"כ המליצו לדרג המדיני ולמשטרה לכל הפחות להזיז את שעות מצעד הדגלים בירושלים מחר כדי להקטין את הסיכוי לחיכוך בין יהודים לערבים בנתיבי המצעד בעיר העתיקה. בצבא הופתעו לטובה מהתגובה המוגבלת מאוד מרצועת עזה למתיחות סביב ירושלים שהתבטאה בירי רקטה אחת הלילה לשטח פתוח בעוטף. יחד עם זאת, השבוע הקרוב כולו מסומן בצבא כנפיץ לנוכח סיום חג הרמדאן ויום הנכבה שיצוין בסוף השבוע.
3 צפייה בגלריה
שריפות בצומת גמה
שריפות בצומת גמה
שריפות בעוטף עזה
(צילום: בראל אפרים)
3 צפייה בגלריה
שריפות בצומת גמה
שריפות בצומת גמה
(צילום: בראל אפרים)
במקביל, טרור הבלונים בעוטף עזה נמשך היום עם יותר מ-20 שריפות שפרצו בשיא השרב ובעיצומה של מתיחות ביטחונית. משעות הבוקר הפריחו מחבלים ברצועת עזה בלוני תבערה שגרמו לשריפות רבות בעוטף עזה. תנועת הרכבות הופסקה בין אשקלון לנתיבות בשל שריפה, אך חודשה בהדרגה בסביבות השעה 16:00 באישור גורמי הכיבוי והמשטרה. מאוחר יותר אותר בלון עם חפץ חשוד ליד מסילת הרכבת באזור גבים.
כמו כן פעלו לוחמי האש בשטח גדול באזור שדרות והיישובים הסובבים בעקבות כמה מוקדי שריפות, ולצורך כך חסמו לסירוגין את הכבישים הבאים: 34, 334 ו-232 (בין שדרות לאיבים). השריפות הגדולות פרצו באזור נחל שקמה, סמוך לקיבוץ ארז ובנחל עובד סמוך לקיבוץ יד מרדכי. בשני המקומות התלקחה האש ושרפה עשרות דונמים של צמחייה.
במועצה האזורית שדות נגב עלה באש שדה חיטה שטרם נקצר ונזק כבד נגרם לחקלאים. עוד שריפות פרצו באזור המועצה האזורית שער הנגב והמועצה האזורית אשכול שם נשרפו שטחים פתוחים. בכל היישובים בעוטף עזה נמצאים ביום הזה בכוננות גבוהה ונערכים לאפשרות של מוקדי אש נוספים, בעיקר נוכח השרב.

בצהריים התכנסה הממשלה לדיון מיוחד בעיריית ירושלים. בפתח ישיבת הממשלה, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לעימותים בבירה בסוף השבוע. "בימים האחרונים היינו עדים להתפרעויות אלימות בירושלים בהשפעת גורמים מתסיסים", אמר נתניהו. "לא נאפשר לאף גורם קיצוני לערער את השקט בירושלים, נשליט בה חוק וסדר בתקיפות ואחריות". נתניהו הוסיף כי "נמשיך לשמור על חופש הפולחן לכל הדתות, אך לא נאפשר הפרות סדר אלימות. באותה נשימה אני אומר לארגוני הטרור: ישראל תגיב בעוצמה על כל מעשה תוקפנות מרצועת עזה. ירושלים היא בירתו של העם היהודי כבר אלפי שנים".
נתניהו הוסיף כי "כבר 54 שנים שהעיר מאוחדת תחת שלטון מדינת ישראל הדמוקרטית". לדבריו, "רק תחת ריבונות ישראל הובטח חופש דת מלא לכל הדתות וכך נמשיך לעשות. בד בבד, אנחנו מפתחים את ירושלים בכל התחומים. אנחנו גם הודפים בתוקף את הלחצים שלא לבנות בירושלים, ולצערי הלחצים הללו מתגברים בעת האחרונה. אני אומר גם לידידינו הטובים ביותר – ירושלים היא בירת ישראל, שמורה לנו הזכות לבנות בירושלים, וכפי שכל עם בונה בבירתו ואת בירתו, גם לנו שמורה הזכות לבנות בירושלים ואת ירושלים, כך עשינו וכך נמשיך לעשות".