2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
אישה כבת 30 מצפון הארץ תפוצה בכ-2.5 מיליון שקלים על-ידי אמה ואדם שניהל רומן עם האחרונה - שאנס במשך שנים ארוכות את הבת מאז שהייתה בת 10. המעשים בוצעו בנוכחות האם ולעתים אף בהשתתפותה. פסק הדין ניתן באחרונה במסגרת תביעה אזרחית בבית דין לענייני משפחה והותר היום (שני) לפרסום, למעט כל פרט מזהה של הצדדים.
לפי התביעה, האב החורג הוא בן דודו של אביה הביולוגי של התובעת. במשך שנים הוא ניהל רומן עם אמה ושהה בביתן, לרוב בעת שהאב הביולוגי יצא לעבודה. הבת התלוננה על עשרות מעשי אונס, אולם בכתב התביעה פירטה רק שבעה מקרים מרכזיים; חלקם בוצעו כשהתובעת הייתה בת 10, כפי שצוין, ואביה החורג תקף אותה מינית לעיני אמה ששכבה לצידם במיטה. בנוסף, האב החורג והאם קיימו לעתים יחסי מין לעיני בתם ואף תקפו אותה מינית יחד.
בתביעה פורט כיצד באחת הפעמים, בתום חגיגת בת המצווה של הבת, אנס אותה האב החורג. במקרה אחר הוא עשה זאת בעת שהסיע אותה במונית שהייתה בבעלותו. הבת לא התלוננה נגד השניים במשטרה ובחרה במישור המשפטי האזרחי.
לתביעה היא צירפה, בין היתר, מכתב שבו הביע האב החורג חרטה על המעשים וכן שיחה עם אמה שבה היא הודתה בעבירות. האם, יצוין, לא הכחישה את הדברים בדיונים בבית המשפט.
2 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: shutterstock)

השופטת: "מסכת שיטתית, עקבית ומהימנה של פגיעות מיניות ואונס"

השופטת ציינה כי בשל העובדה שמדובר בהליך אזרחי, אין צורך בהוכחת המעשים מעבר לכל ספק ודי ב"מאזן הסתברויות" מעל ל-50%. לדבריה, "אל מול עדותו החמקמקה של הנתבע מצאתי את עדות התובעת מקובלת עליי בהיותה מהימנה, קוהרנטית ורציפה.
"עדותה של התובעת, יחד עם עדות בעלה, בן זוגה לשעבר ואמהּ הנתבעת, מתגבשים לכדי מסכת שיטתית, עִקבית ומהימנה של עדויות המציירות תמונה קשה של פגיעות מיניות ומעשי אינוס שנהג בתובעת, אִם לבד ואִם יחד עם הנתבעת. אף שהמדובר באירועים שהאחרון שבהם התרחש לפני כשני עשורים - תמכו העדויות השונות זו בזו והפערים ביניהן, ככל שהיו, זניחים".
כחצי מיליון שקלים מהפיצוי נפסקו לטובת הבת בשל הפסדי השתכרות בעתיד בשל הנזקים הנפשיים שנגרמו לה, שבגללם היא אינה מסוגלת לעבוד.