בעקבות השיפור במערך החקירות האפידמיולוגיות הגיש משרד המודיעין המלצה לוועדת השרים לענייני שב"כ, שלפיה איכוני השב"כ לא יבוצעו עוד באופן גורף, אלא רק כרשת ביטחון למערך התחקור האפידמיולוגי במקרים של חוסר שיתוף פעולה מצד הנשאלים וחשש לאי אמירת אמת מצידם.
1 צפייה בגלריה
קבלת סמס עם בקשה לכניסה לבידוד
קבלת סמס עם בקשה לכניסה לבידוד
לקראת סוף לאיכונים הגורפים של השב"כ
המלצת משרד המודיעין, שתעלה לדיון בוועדה מחר (יום רביעי), מתואמת עם עמדת השב"כ שכבר מלכתחילה לא תמך באיכון גורף לכלל האוכלוסייה. "מערך התחקור האפידמיולוגי האנושי הוא הכלי האפקטיבי ביותר לאיתור נדבקי קורונה פוטנציאליים, ולאור השלמת הקמת המערך על ידי פיקוד העורף, יורדת האפקטיביות של כלי השב"כ", הסביר שר המודיעין, אלי כהן.
"בהינתן שרמת התחלואה הנוכחית לא תעלה, נקדם את השימוש בכלי רק במקרים של נדבקים שאינם משתפים פעולה עם מערך התחקור האנושי. עד השלמת המערך היוו איכוני השב"כ כלי חשוב שהציל חיים של לפחות 400 ישראלים והקטין את הפגיעה הכלכלית במשק", הוסיף השר כהן.
בשבוע שעבר 90% מכלל החולים אותרו על ידי מערך החקירות האפידמיולוגיות האנושי בפיקוד העורף, כך שסיוע השב"כ צומצם לכדי 10% מהחולים בלבד. על פי ההמלצה שהגיש משרד המודיעין לוועדה, ראוי שאיכוני השב"כ יופעלו בצורה ממוקדת אך ורק על אותם חולים מאומתים שאינם משתפים פעולה בחקירות האנושיות, ומדווחים על קיום של עד שלושה מגעים בלבד. "למהלך כזה", נכתב בהמלצה, "תועלת משמעותית בהיבטי הפחתת הנזק המשקי והפגיעה באמון הציבור".
עוד מוסבר בהמלצה שבמקרה של עלייה משמעותית בתחלואה יוחזרו איכוני השב"כ לפעול באופן גורף.