בסקרים המפלגה נמצאת מתחת לאחוז החסימה, כלל לא ברור אם היא תרוץ בנפרד - אבל כעת יש למפלגת העבודה יושבת ראש חדשה: ח"כ מרב מיכאלי נבחרה ליו"ר המפלגה, לאחר שניצחה בפריימריז ברוב גדול. "מפלגת העבודה מתחדשת היום ומסתערת על עתידה של ישראל", אמרה מיכאלי בנאום הניצחון לאחר שגרפה 77% מקולות הבוחרים. ynet העביר את דבריה של מיכאלי בשידור חי.
בתחילת דבריה, קראה מיכאלי לנוטשים את מפלגת העבודה לשוב לתמוך בה. "זה הזמן לחזור הביתה, אתם ואתם ששיקרו לכם ורימו אתכם ולקחו לכם את הכול, בואו הביתה, בואו לבית של אמת. אנחנו מתחילות ומתחילים להחזיר את האמת לפוליטיקה. אני מבטיחה לדאוג גם לדברים הלאומיים הגדולים וגם לדברים של היומיום הכאילו קטנים.
"זה רגע מרגש עבורי, מרגש פעמיים, פעם אחת כי נבחרתי להנהיג את התנועה שהנהיגו מייסדי המדינה מדוד בן גוריון ועד יצחק רבין, אבל הוא מרגש גם כי הצלנו ברגע האחרון את התנועה החשובה הזאת מלהימחק מהמפה הפוליטית. אני מבינה את גודל השעה, מפלגת העבודה עדיין שקועה עמוק בבוץ ועליי מוטלת המשימה לחלץ אותה ולבנות אותה מחדש.
"יחד אנחנו נחזיר את האמון במפלגה, את האמת לפוליטיקה ואז נוכל לחזור שוב לבנות את עצמנו כמפלגת שלטון. זה לא יקרה ביום אחד אבל היום אנחנו מתחילות ומתחילים את הבנייה מחדש ואת הדרך לשם. הייתי לי הזכות להיבחר על ידי חברות וחברי מפלגת העבודה ב77% מהקולות, ו-77 כמו שידוע היטב לכולנו הוא מספר של מהפך".
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
"מפלגת העבודה היא הבית שלהם". מיכאלי, הערב
מיכאלי הוסיפה: "מפלגה שרוצה להתמודד על השלטון לא יכולה להיות מפלגה לא דמוקרטית, ההיסטוריה לא משקרתמעולם לא כבשה רשימה פרטית של איש כזה או אחר את השלטון בישראל וזה לא יקרה. לא בגלל טעות טקטית של יועצים, זה עניין מהותי.
"אני פותחת עכשיו את המפלגה לכל מי שרוצה לבחור או להיבחר לרשימה לכנסת. זה הזמן להגיש מועמדות, כוחות אדירים שנאבקים למען שלום ושוויון ואין להם בית - מפלגת העבודה היא הבית שלכם. היא חוזרת מהיום לחזון שלה, החזון שהקים את ישראל, החזון לבית היהודי שמושתת על יסודות החירות וצדק לאור נביאי ישראל, בלי הבדל דת, גזע ומין, שתבטיח חופש דת".

"העבודה תהיה אלטרנטיבה"

מיכאלי אמרה עוד: "ההנהגה המושחתת לא עושה דבר מהדברים האלה. ההפך הגמור - גדל אי השוויון בין עניים לעשירים, ולכן המאבק על מפלגת העבודה הוא מאבק על עתידה של ישראל. בדיוק כמו מפלגת העבודה, מדינת ישראל והחברה הישראלית זקוקות לריפוי. העבודה תהיה אלטרנטיבה, נמשיך לתמוך בפתרון שתי מדינות וקיום מדינת העם היהודי במדינה ריבונית ומשגשגת.
"מפלגת העבודה בראשותי תמשיך את החזון לשירותים חברתיים, שהם אלה שמאפשרים את מבצע החיסונים ותתקן את הטעויות שנעשו, ותיאבק לשיכון שכונות אמיתי אחרי 40 שנה שהליכוד הבטיח ומעולם לא קיים. היום אנחנו מוחקות את האבק ומתחילות ומתחילים מחדש".
כעת תעמוד מיכאלי מול האתגר הבא - ריצה עצמאית של המפלגה או חבירה לרשימה אחרת. יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד בירך על בחירת מיכאלי ליו"ר העבודה: "בוחרי העבודה עשו בחירה חכמה במנהיגה ערכית ופוליטיקאית ראויה".
גם יו"ר מפלגת הישראלים וראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי בירך את מיכאלי: "מרב היא מנהיגה חשובה. ניזום באופן מיידי שיח על בניית בית גדול לכל המרכז-שמאל. נתאחד כדי לנצח את נתניהו ולהביא שינוי למדינת ישראל. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו וזה מה שנעשה".

26.01% מבעלי זכות הבחירה השתתפו בפריימריז

יותר מ-37 אלף מתפקדים רשומים בספרי הבוחרים של המפלגה שחטפה מהלומה קשה בשלוש מערכות הבחירות האחרונות לכנסת, אולם רבים מהם העדיפו להימנע מהשתתפות בתהליך. בסך הכול השתתפו בפריימריז 9,651 בעלי זכות בחירה (26.01%). מיכאלי קיבלה 77% מהקולות ותחליף את השר עמיר פרץ, שהחליט לא להתמודד הפעם.
אל המקום השני הגיע אבי שקד שזכה לתמיכה של 19% מהמשתתפים. אחר כך ברשימת הפריימריז לתפקיד היו"ר (בסדר יורד): גיל ביילין, יצחק טיים, נאווה פרוכטר כץ, דוד לנדסמן ועופר סגמן. יו"ר העבודה היוצא ושר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ אמר: "אני מברך את מרב מיכאלי על בחירתה ומאחל לה בהצלחה".
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
הצבעת מיכאלי אחרי שעוכבה
(צילום: מוטי קמחי )

מיכאלי הייתה זו שניהלה מאבק מול פרץ על קיום פריימריז בקרב המתפקדים, שעה שהיו"ר היוצא שאף לבחור את מחליפו ולהרכיב את הרשימה לבחירות הקרובות לכנסת בוועידת המפלגה.
הבוקר, עת שהגיעה להצביע, עוכבה ח"כ מיכאלי דקות ארוכות מכיוון ששמה לא הופיע ברשימה הממוחשבת שנמסרה לחברה חיצונית. ספר הבוחרים של המפלגה שנבדק ביסודיות כלל את שמה, אולם ככל הנראה נשמט בשל טעות. לאחר עיכוב של כחצי שעה, הצליחה מיכאלי לממש את זכותה ולהצביע.
פורסם לראשונה: 19:28, 24.01.21