פקקים גדולים בדרך חזרה למרכז, בסופם של טיולי השבת: המונים ניצלו את מזג האוויר האביבי ויצאו לטייל היום (שבת), והעומס בכבישי הצפון בא לידי ביטוי כאשר באופן נדיר נסגרה מנהרות יקנעם בכביש 6 צפון עקב נהלי הבטיחות.
בכביש 67 - המקשר בין חלקיו השונים של כביש 6 בצפון - השתרכו פקקים גדולים לכיוון דרום. הפקקים הגיעו עד למנהרות יקנעם, ומפעילי כביש 6 צפון היו צריכים לסגור את המנהרה. על פי כללי הבטיחות אסור שכלי רכב יעמדו בפקק בתוך מנהרה. סגירת המנהרות הובילה אף היא לעומס נוסף.
5 צפייה בגלריה
עומסים בנחל השופט ביערות רמות מנשה
עומסים בנחל השופט ביערות רמות מנשה
עומסים בנחל השופט שביערות רמות מנשה
(צילום: רמי דוידי, יערן קק״ל)
5 צפייה בגלריה
שקיעה בחוף צאלון
שקיעה בחוף צאלון
שקיעה בחוף צאלון
(צילום: איציק לוי, איגוד ערים כינרת)
5 צפייה בגלריה
גבי ימין
גבי ימין
מטיילים בגבי ימין שבנגב
(צילום: טל פולק, רט"ג)
5 צפייה בגלריה
חוף צמח
חוף צמח
חוף צמח בכינרת
(צילום דני גבאי, איגוד ערים כינרת)

בסך הכול כ-150 אלף מטיילים פקדו השבת את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו גן לאומי ירקון (תל אפק), קיסריה, שמורת עין גדי ושמורת הבניאס. כ-2,000 מטיילים לנו בסוף השבוע בחניוני הלילה. שמורת נחל תבור ונחל השופט ביערות רמות מנשה נסגרו עקב העומס.
במהלך הטיולים אירעו כמה מקרים שבהם מטיילים נפצעו, וכוחות ההצלה הוזעקו. סמוך ליישוב מולדת בגלבוע גבר בן 46 נעקץ על ידי דבורה במהלך טיול טרקטורונים. צוותי מד"א שהוזעקו למקום טיפלו בו ופינו אותו במצב קשה לבית החולים העמק בעפולה. עוד לפני כן סייעו לו חבריו שקיבלו הדרכה מחובשת במוקד מד"א והזריקו לו חומר נוגד אלרגיה בשם אפיפן. הפרמדיקית ספיר בוקובזה ממד"א מרחב גלבוע סיפרה כי האיש היה מחוסר הכרה וכי היא ואנשי הצוות הזריקו לו תרופות נגד אלרגיה. לאחר שמצבו התייצב הוא פונה לבית החולים במצב קשה ויציב.
5 צפייה בגלריה
 חילוץ זוג הורים ושני ילדים שהיו לכודים על גג הרכב, בנחל שבכפר ברוך
 חילוץ זוג הורים ושני ילדים שהיו לכודים על גג הרכב, בנחל שבכפר ברוך
החילוץ בכפר ברוך
(צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל)
מטייל אחר, בן 75, נפל מגובה של כ-3 מטרים סמוך למעיין הנעלם ליד קיבוץ חפציבה שבעמק המעיינות. הוא נפגע בראשו ובגבו וצוותי מד"א הגיעו אליו רגלית בשל תנאי השטח הקשים. מסוק של צה"ל פינה אותו לבית החולים כשמצבו קל.
יחידת חילוץ גליל-כרמל הוזעקה היום לשני חילוצים, האחד של מטיילת ששברה את קרסולה בנחל אלון והשני של מטייל שאף הוא ככל הנראה שבר את רגלו בנחל גלים. ואילו באזור כפר ברוך נתקעו אחר הצהריים מטיילים שניסו לחצות את הנחל בג'יפ. הם נאלצו לעלות לגג הרכב, כבאים מתחנת נוף הגליל בפיקודו של רב-סמל רונן בן עמרם וצוות היחידה לחילוצים ממים חילצו את ההורים ושני ילדיהם ללא פגע והעבירו אותם אל החוף.