ארגוני הנכים מאיימים להחזיר את המחאה, לאחר שלטענתם הממשלה לא כיבדה את ההסכמים עמם. דובר קבוצת מחאת הנכים, נאור לביא, אמר היום (רביעי) באולפן ynet כי "בשנת 2020 סגרנו עם שר האוצר שב-2021 יעלו קצבאות הנכים ל-3,700 שקל. פתאום, באחד הימים כשפתחתי את אתרי החדשות, נדהמתי לגלות ששר האוצר מחלק חצי מהסכום לנכים - ולא רק שהוא מחלק חצי מהסכום, אלא עושה את זה באופן שרירותי וחד-צדדי".
1 צפייה בגלריה
מחאת הנכים- חוסמים את כביש החוף באזור נתניה
מחאת הנכים- חוסמים את כביש החוף באזור נתניה
ארגוני הנכים חוסמים את כביש החוף בהפגנה ביוני 2020
(צילום: לביא נאור)
"לא עדכנו אותנו, לא סגרו איתנו ולא ישבו איתנו", אמר לביא. "הוא עושה את החלוקה באופן שרירותי ואת זה אנחנו לא נקבל. לא יכול להיות שראש הממשלה ושר האוצר מחלקים כספים מכל הבא ליד - לילדים, להורים, לעשירון העליון, לעשירון התחתון ולכולם - ורק את הנכים הוא משאיר מאחור. זה מעצבן כי זה כל פעם קורה לנו. כל פעם אנחנו צריכים להתחנן שהכסף יגיע לנו. לא רק שהוא מגיע לנו, יש חוק להעלאת קצבאות הנכים שלפיו ב-2021 הקצבאות היו אמורות לעלות ל-3,700 שקל. אנחנו מתרעמים על הדבר הזה".
לדברי לביא, "כנראה שראש הממשלה ושר האוצר לא סופרים אותנו ממטר. אנחנו מודיעים באופן חד משמעי שזה לא יעבור לסדר היום. כבר משבוע הבא אנחנו מתכוונים לצאת להפגנות בכל הארץ".
הוא הוסיף: "הצטרפו אלינו למחאה קבוצות של משפחות עם ילדים נכים וארגונים אחרים. השטח בוער. אני מזהיר מכאן את ראש הממשלה ושר האוצר - חבל שמדינת ישראל ואזרחיה יראו אותנו שוב בכבישים, במשרדי האוצר ובמשרדי ראש הממשלה".