ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הגיעו היום (ו') למתחם החיסונים של קופת החולים כללית בעיר אום אל פחם - שם בוצע החיסון המיליון נגד נגיף הקורונה. "זאת התרגשות גדולה", אמר נתניהו לאחר שתושב העיר מוחמד ג'בארין קיבל את החיסון. "אנחנו שוברים את כל השיאים, הבאנו מיליוני חיסונים לישראל".
נתניהו אמר עוד: "הקדמנו את כל העולם ועכשיו אנחנו מקדימים אותם עם קופות החולים המצוינות שלנו. אנו זזים קדימה במהירות עצומה לחיסון כלל האוכלוסייה". יום אחרי שביקר במתחם חיסונים בטירה, אמר ראש הממשלה: "חשוב לי שגם הציבור הערבי בישראל יתחסן מהר. זה חשוב משום שזו הצלת חיים, ממש הצלת חיים".
2 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו במתחם החיסונים באום אל פחם
יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו במתחם החיסונים באום אל פחם
נתניהו לצד המחוסן המיליון
(צילום: לע"מ)
הוא הוסיף: "ברגע שהדבר הזה יגיע למסה קריטית של מתחסנים, אפשר לפתוח את המסחר, החנויות, המסעדות, הכול. אפשר לנסוע לחו"ל, לעשות עסקים ולטייל בדובאי, אבו דאבי, בחריין. השלום שפתח את העולם ושינה את ההיסטוריה ומשנה גם את ההיסטוריה שלנו, גם כחברה ישראלית וגם כמדינה".
ברקע הסגר השלישי המחורר, תקף נתניהו את כחול לבן מבלי להזכיר את שם המפלגה: "יש פוליטיקאים שמנעו מאיתנו לעשות סגר הדוק וקצר שאנחנו רוצים שיציל מאות בני אדם, מאות משפחות בישראל. סגר קצר ומהודק ופתיחה מהירה של הכול יחד עם חיסוני הבזק שלנו.
"זה לא קרה ולכן אני מנצל את ההזדמנות כרגע. אנחנו נמשיך להביא את החיסונים, אבל יש לי קריאה כפולה: "אני קורא לפוליטיקאים להתעשת ולציבור להתחסן ובעזרת השם אינשאללה אנחנו מתגברים על הכול".
שר הביטחון ויו"ר כחול לבן מסר בתגובה: "אכיפה ומניעה במקומות שצריך מונעות סגרים במקומות שלא צריך".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
גנץ. הגיב להאשמות נתניהו
(צילום: מוטי קמחי )
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בביקור במתחם החיסונים באום אל פחם כי "עכשיו, אחרי המתחסן המיליון שנמצא איתנו, אפשר כבר לומר בבטחה שישראל כנראה תהיה בעזרת השם המדינה המחוסנת הראשונה בעולם. זה הישג אדיר. תוך כמה חודשים נוכל לומר 'אסטה לה ויסטה' סוף סוף לנגיף ולחזור לאותה שגרה שאנחנו כל כך מתגעגעים אליה".
אדלשטיין אמר עוד: "בצרה הזו אנחנו כולנו יחד, אין פה שום הבדל אם מתחסן הוא יהודי חרדי או יהודי חילוני, אם הוא ערבי או דרוזי או צ'רקסי. כל עוד שאנחנו לא נצליח להגיע למספרים גבוהים של מתחסנים בכל חברה - בכל מקום בארץ לא נוכל לצאת למסחר, לתרבות, לספורט ולתפילות.
"חבל על כל אחד ואחת שבמקום עכשיו להיות בבית כבר אחרי המנה הראשונה של החיסון, נמצאים במצב קשה כרגע במחלקות הקורונה בבתי החולים. בואו נעשה עוד מאמץ בחודש-חודשיים הקרובים, כולנו יחד, לצאת מזה במינימום אבדות ומינימום חולים, ללא השתוללות נוספת של הנגיף כדי להגיע ליעדים המשותפים לכולנו בריאים ושלמים".
ראש העיר ד"ר סמיר מחאמיד אמר: "אני מודה לכם שנפל בחלקנו שהמתחסן המיליון הוא בעירי, אום אל פחם. זה כבוד גדול שאתם מבקרים אותנו. אני קראתי וקורא מכאן לכל האנשים לבוא ולהתחסן, אנו עושים לילות כימים כדי שאנשים יבואו בהמוניהם".
בנוגע לפשיעה הגואה בחברה הערבית אמר ד"ר מחאמיד: "אני מבקש מכם שההתייחסות לנושא תהיה יומיומית כי אנשים זועקים לשמיים, אימהות צועקות ובוכות וחייבים לתת להן תקווה. שלחתי לראש הממשלה נתונים על כל מה שקשור לטיפול נקודתי בעיר. אני מבקש מראש הממשלה לקחת את אום אל פחם ולטפל בה נקודתית, כי גם אנחנו עיר במדינת ישראל".
נתניהו אמר בהתייחסו להמשך האלימות: "אני יודע שיש לכם הרבה אתגרים בציבור הערבי. פתחנו שמונה תחנות משטרה ויש לי כוונות לפתוח עוד 8 כדי למנוע פשיעה ולהציל חיים".