כחודשיים לפני יום הולדתה ה-18 שוחחה יולי זולקוביץ' עם חברה וסיפרה לה על הקשר עם בן זוגה איליה שקון, החשוד כעת שגרם למותה ממנת יתר וסיפק לה סמים. "נעלמתי מכולם כי הוא גרם לי לעשות סמים מגיל 16 כשהוא פגש ילדה חמודה", היא סיפרה לה בשיחה שהקלטתה הגיעה לידי ynet. היום (שלישי) הוארך בפעם השלישית מעצרו של שקון, עד ליום ראשון.
בהקלטת השיחה עם החברה, שאיתה ניתקה יולי את הקשר, היא סיפרה לה על חייה במחיצתו של שקון. "הוא מחק קעקוע עם השם שלי והוא אידיוט. היה מרביץ לי, הוא השתגע מהסמים, הוא שומע קולות בראש", אמרה.
3 צפייה בגלריה
יולי זולקוביץ'
יולי זולקוביץ'
יולי זולקוביץ'. "הוא היה מרביץ לי"
3 צפייה בגלריה
משפחתה של יולי זולקוביץ' ז"ל
משפחתה של יולי זולקוביץ' ז"ל
בני המשפחה היום בבית המשפט
(צילום: שאול גולן)

"זה באסה שנעלמתי, אבל נעלמתי בגללו כי הוא גרם לי לעשות סמים מגיל 16 כשהוא פגש ילדה חמודה כזאת. עד עכשיו, ואני רוצה שנחזור לקשר", הוסיפה יולי. היא גם אמרה לחברה כי תשמח לחדש איתה את הקשר: "יש לי ב- 10 ביולי יום הולדת 18, אז אני תכלס יכולה כבר לשבת בבר או במסיבה, ואני רוצה שנצא ביחד".
בינתיים בית משפט השלום בתל אביב האריך בשישה ימים את המעצר של שקון, החשוד בעבירה של הריגה בקלות דעת של יולי, שמתה בשבוע שעבר ממנת יתר בדירתם בתל אביב. בני משפחתה הגיעו לאולם לבושים חולצות שעליהן נכתב: "צילם אותה מחרחרת והלך לעבודה".
בדיון הקודם חשפה המשטרה כי החשוד צילם את יולי מחרחרת לאחר שצרכה סמים. בפתח הדיון שנערך היום אמר נציג המשטרה יוני הירשהורן כי עדיין לא התקבלה חוות דעת של בדיקת הגופה ועדיין לא ידוע מתי היא תתקבל. "מדובר בזוג צעירים שנהגו להשתמש בכדורים כאלה ואחרים בצוותא, ומי שסיפק אותם זה החשוד. החשוד אמר שביום פטירת המנוחה הוא התעורר לקראת 11 בצהריים, ואז צילם אותה כשהיא מחרחרת בשנתה".
3 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לאיליה שקון אשר חשוד שסיפק סמים לבת זוגו יולי זולקוביץ אשר מצאה את מותה בדירתם
הארכת מעצר לאיליה שקון אשר חשוד שסיפק סמים לבת זוגו יולי זולקוביץ אשר מצאה את מותה בדירתם
החשוד איליה שקון. עורך דינו: "לא מכיר מקרה שבו ייחסו לסוחר סמים הריגה"
(צילום: עמית הובר)

הוא הוסיף: "התיעודים של האירועים היו במועדים שונים, וזה מערער את גרסתו שהוא רק רצה להציג לה את הסרטונים כדי להראות לה שהיא לא בסדר. הם תיעדו את עצמם ללא הרף". נציג המשטרה הראה לשופטת יעל פרדלסקי סרטונים שבהם נראים המעורבים צורכים סמים. מאז מעצרו נחקר החשוד שלוש פעמים והוא משתף פעולה עם החוקרים.
סנגורו של שקון, עו"ד אלעד רט מהסנגוריה הציבורית, אמר כי זולקוביץ' נהגה להשיג סמים ישירות מסוחרים, ולא קיבלה אותם רק מבן זוגה. "למרות האסון הנורא והמוות הטרגי יש כאן חשוד ללא עבר פלילי שנמצא כבר שבוע במעצר בתיק שכל כולו מבוסס על קונסטרוקציה משפטית בעייתית, תקדימית ומורכבת", אמר הסנגור.
עו"ד רט הוסיף: "אני לא מכיר מקרה שבו ייחסו לסוחר סמים או ספק סמים עבירה של הריגה או המתה בקלות דעת. אם התיק בהתחלה דיבר על כך שהוא היחיד שסיפק לה סמים, אנחנו יודעים היום שזה לא נכון. התנהלות המשטרה בתיק הזה תמוהה. העדים התראיינו בתקשורת וחלקם טרם נחקרו. יש גורמים שמשבשים את החקירה, והמשטרה לא עושה דבר".
יולי זולקוביץ', בת 18, נמצאה במצב אנוש בדירתה ברחוב הרב קוק בתל אביב בשבת שעברה. שכן שניסה ליצור איתה קשר הביט דרך התריסים וראה אותה שרועה על הרצפה הזעיק את מד"א והמשטרה. בהמשך נקבע מותה בבית החולים. בן זוגה איליה שקון נעצר כעבור כמה ימים.