עאישה אלתקרורי, אמה של מרים, שחזרה היום (ראשון) את הרגעים הקשים שבהם בתה ספגה קליע תועה, שנורה במהלך קטטה בשכונת ואדי ג'וז במזרח ירושלים, ונהרגה. "הבת שלי עמדה ליד החלון בחדר שלה, והסתכלה על מה שהתרחש בחוץ", אמרה, תוך שהיא מתייחסת לקטטה האלימה. "פתאום היא קראה לי - 'אמא, אני מרגישה שמשהו חדר לגוף שלי'. תוך שניות היא נפלה".
לדברי האם, הבת פונתה לבית החולים - שם נקבע מותה אחרי שעה. "רק אז הבנו שכדור פגע בה", אמרה. "אנחנו לא מעורבים בקטטה הזו. בתי נפלה קורבן לסכסוך שהיה צריך להסתיים בלי האסון הזה".
1 צפייה בגלריה
מרים אלתקרורי שנהרגה מירי תועה במזרח ירושלים
מרים אלתקרורי שנהרגה מירי תועה במזרח ירושלים
מרים אלתקרורי והחלון שממנו הביטה
לטענת תושבים בוואדי ג'וז, המשטרה קיבלה פניות רבות להגיע למקום עוד לפני הירי שהוביל למותה של אלתקרורי - אך הגיעה באיחור ניכר, ורק אחרי הרצח. "לא מעט אנשים התקשרו למשטרה, אבל השוטרים הגיעו באיחור", טענו בשכונה. "הם לא רצו להגיע".
אלתקרורי, רק בת 21 במותה, נפגעה מירי תועה אחרי ששבה לביתה מתפילת רמדאן במסגד. משפחתה של אלתקרורי הגיעה במקור מסודן, והשתקעה בירושלים לפני שנים.

הירי שממנו נפגעה אלתקרורי נורה במהלך קטטה בין שתי משפחות בשכונת ואדי ג'וז. היא פונתה לבית החולים אל-מקאסד במזרח ירושלים, שם נקבע מותה. בקטטה, על רקע סכסוך בין משפחות, נפצעו עוד ארבעה בני אדם ונעשה שימוש בירי, בבקבוקי תבערה ובזיקוקים. הפצועים פונו לקבלת טיפול והמשטרה פתחה בחקירה ועצרה שני חשודים.
בסוף השבוע התרחשה קטטה באותו מקום, ובמהלכה הוצת בית. לאחר מכן נערכו שיחות כדי להרגיע את הרוחות ולסיים את הסכסוך בין המשפחות, אך ללא הצלחה. תושב המקום סיפר כי "המצב היה חמור ביותר ולא הצלחנו להרגיע את המעורבים. כל הניסיונות נכשלו, וגם אלו שהתערבו היו בסכנת חיים. אנחנו לא יודעים מה הרקע לסכסוך, חבל מאוד שזה הסתיים באסון כזה מזעזע".
מתחילת השנה נרצחו 32 אזרחים ערבים. הרצח האחרון אירע בטול כרם, שם נורו למוות שני האחים שאפע אבו-חוסין ואחיו סלאח. אמם, עאידה אבו-חוסין, נרצחה באוקטובר 2020. שני האחים נרצחו בלילה שבין חמישי לשישי מיריות לעבר רכב שבו נסעו בעיר שברשות. הם נפצעו אנושות ופונו לבית חולים מקומי, שם נקבע מותם. ביום שני האחרון נרצחה סוהא מנסור (38) ביריות בסלון היופי שבבעלותה בעיר מגוריה, טירה.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, מיד עם קבלת הדיווח במוקד 100 על אירוע אלימות בכפר ואדי ג'וז במזרח ירושלים, הוקפצו מיידית למקום עשרות שוטרים ולוחמים שהגיעו לזירת האירוע כרבע שעה לערך מרגע קבלת הדיווח הראשוני והחלו בפעילות מבצעית נרחבת על מנת לחצוץ בין הצדדים. כל זאת תוך שההמון ממשיך בהפרות הסדר האלימות במקום.
"בסיום האירוע נעצרו שני חשודים והועברו לחקירה. משטרת ישראל תחקור את האירוע במקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת ומיצוי הדין עם המעורבים".