קצין מג"ב, שעמד בראש כוח שפעל בחודש אפריל בשכונת מאה שערים בירושלים וטיפל בהפרות סדר שפרצו במקום, נאשם בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש, לאחר שדחף אזרח "ללא כל הצדקה". כך עולה מכתב האישום שהגישה היום (רביעי) המחלקה לחקירות שוטרים לבית משפט השלום בירושלים.
לפי האישום, ב-3 באפריל הכוח בפיקודו של הנאשם סיים טיפול באירועי הפרות סדר באזור מאה שערים, והיה בדרכו אל מחוץ לשכונה. באותה עת, תושב השכונה דב פרנקל צעד לכיוון ביתו, הבחין בקבוצת השוטרים ועבר ביניהם מבלי להפריע להם. אחד השוטרים ביקש ממנו לעזוב את המקום, הוא ענה "בסדר", והמשיך ללכת.
1 צפייה בגלריה
תושב מאה שערים מופל לרצפה
תושב מאה שערים מופל לרצפה
"הקצין דחף את האזרח ללא הצדקה". זירת התקיפה
בשלב זה, מצוין בכתב האישום, הנאשם רץ לעבר המתלונן, וללא כל הצדקה דחף אותו עם ידיים פרוסות לעבר פלג גופו העליון והעיף אותו לכביש, למרחק של כמה מטרים. מעוצמת הדחיפה, נפל המתלונן על הכביש ונגרמו לו שפשופים ושטפי דם בגופו.
עו"ד ליאת יוניאן מהמחלקה לחקירות שוטרים מסרה: "לאחר חקירה מקיפה שהחלה סמוך לאירוע, החליטה המחלקה לחקירות שוטרים להגיש כתב אישום נגד קצין משטרה בגין עבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש. מדובר באירוע שהתרחש לאחר סיום טיפול בהפרות סדר, במהלך יציאת כוח משטרתי משכונת מאה שערים.
"מחומר הראיות עלה כי הקצין, שעמד בראש הכוח, רץ לעברו של אזרח שהלך ברחוב, שלא היווה באותה עת כל הפרעה לציבור או לשוטרים, ובאקט שרירותי הדף אותו בחוזקה באמצעות שתי ידיו", הוסיפה יוניאן, "כתוצאה מכך הושלך האזרח למרחק על הכביש. לאחר מכן המשיך הכוח המשטרתי, ובו גם הקצין, ביציאה מהשכונה מבלי לסייע לאזרח השרוע על הקרקע. לאזרח נגרמו חבלות קלות".
ממשטרת ישראל נמסר: "כפי שציינו בעבר, מדובר בהתנהלות חריגה שאינה מקובלת ועומדת בניגוד מוחלט לנורמות ההתנהגות המצופה מכל שוטר. מיד לאחר המקרה וכבר בראשיתה של החקירה במח"ש, הועבר הקצין מתפקידו לתפקיד לא מגע עם הציבור. כעת משהוגש כתב אישום, עם קבלת החומרים יישקלו נקיטת צעדים מתאימים נגדו".