חתונה גדולה בשיא המגפה: שוטרי יס"מ פשטו על ישיבת דאראג בבני ברק, שם מתקיימת הערב (יום ב') חתונה בהשתתפות של כ-300 בני אדם. חתונת נכדי האדמו"רים מחסידויות דאראג וקרעטשניף נערכת ברחוב נפחא במבנה הישיבה שבמרכז העיר, ובניגוד מוחלט להנחיות. בתיעוד מהמקום נראים החוגגים יושבים צמודים זה לזה, על טריבונות.
3 צפייה בגלריה
חתונת ענק בבני ברק בניגוד להנחיות
חתונת ענק בבני ברק בניגוד להנחיות
צמודים זה לזה, בחתונה בבני ברק
המוזיקה הרועשת, שנשמעה ברחבי האזור, הובילו גם לדיווח למשטרה - אולם במשך זמן רב לא הגיעו שוטרי מרחב דן למקום. רק כעבור כשעה הגיעו עשרות שוטרי יס"מ לפזר את המשתתפים ונכנסו לישיבה כשלעברם נשמעו קריאות "נאצים" ו"תסתלקו מפה".
המשטרה הודיעה שרשמה קנסות בסך 5,000 שקלים לבעלי תפקידים וכי מארגן האירוע יוזמן לחקירה פלילית בחשד להפצת מחלה. לטענת השוטרים, הנוכחים פוזרו בתוך מספר דקות והמקום נסגר כשהוא ריק מאדם.
אחד הנוכחים באירוע אמר ל-ynet כי האירוע היה קטן יחסית, וכל המשתתפים בו עטו מסכות על הפנים. "אי אפשר שלא לחגוג חתונה", אמר. לדבריו, "אנחנו שומעים אך ורק לרבנים שהתירו לעשות את האירוע הזה". גם מחוץ למקום נראו עשרות מתקהלים.
פרט לירושלים, בבני ברק מספר החולים הפעילים הגבוה בארץ - 4,844. שיעור הבדיקות החיוביות בעיר גבוה מאוד, 20%. ציון הרמזור של העיר הוא 9.9, כמעט הגבוה ביותר האפשרי (10).
3 צפייה בגלריה
חתונת ענק בבני ברק בניגוד להנחיות
חתונת ענק בבני ברק בניגוד להנחיות
האירוע, הערב
(צילום: נדב אבס)
3 צפייה בגלריה
חתונת ענק בבני ברק בניגוד להנחיות
חתונת ענק בבני ברק בניגוד להנחיות
בבני בברק - מספר החולים הפעילים הגבוה בארץ
(צילום: הבני ברקים)
יו"ר ש"ס, אריה דרעי, אמר כי התמונות מהחתונה ההמונית "הינן חילול ה' גדול וחמור מאין כמותו. אירועים אלו לא רק שמסכנים מאות משפחות אלא גם מוציאים את דיבתו של הציבור החרדי, ציבור שרובו הגדול שומר על כל הכללים ומתמודד בחירוף נפש בתנאים לא פשוטים של צפיפות ומשפחות ברוכות ילדים".
דרעי הוסיף: "אני זועק וקורא לכל מי שיכול לתת יד לעצור אירועים והתקהלות כאלו, כולל ראשי רשויות ומנהיגי ציבור. אנא, חוסו על נפשותיכם ועצרו את הפגיעה הקשה בכלל הציבור החרדי. זו לא דרכנו".

מחר: הממשלה תדון בהארכת הסגר

לאור התחלואה הגבוהה, הממשלה תתכנס מחר בצהריים לדיון בהארכת הסגר השלישי שאמור היה להסתיים ביום חמישי הקרוב. משרד הבריאות צפוי לבקש מהשרים הארכה של שבועיים, אך עשוי להתפשר גם על עשרה ימים. כמה שרים כבר הודיעו שיתנגדו לכך.
התקנות שככל הנראה יוארכו יכללו את סגירת נתב"ג כמעט לחלוטין, למעט טיסות חיוניות, נסיעות דיפלומטים ואנשי עסקים, ועוד מקרים מיוחדים לפי אישור ועדת החריגים.
על רקע החשש מכניסת מוטציות הקורונה החדשות לארץ, רשימת המדינות המוגדרות בסיכון לייבוא הזנים הללו תורחב ועל כך ייצא עדכון בהמשך.
בנוסף, תחול חובת בידוד במלוניות למגיעים ממדינות אלה. תקנה נוספת - הצגת בדיקת קורונה שלילית שנערכה עד 72 שעות לפני מועד הטיסה - תאושר כנראה אך לא תיכנס לתוקף מיד אלא רק בלילה שבין שישי לשבת, כלומר ב-23 בינואר.
מורן אזולאי השתתפה בהכנת הכתבה.