צה"ל השמיד את רוב מערך הייצור של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. כך אמר דובר צה"ל תת-אלוף הדי זילברמן בשיחה עם כתבים הבוקר (חמישי). לדבריו צה"ל החל הלילה לתקוף מאגר מטרות חדש בעזה, הכולל מטרות ממשל של חמאס ברצועה. הוא ציין כי מספר השיגורים לעבר ישראל פחת אתמול בהשוואה ליום קודם לכן.
"אנו מתחילים לתקוף להם את כל מוסדות הממשל ברצועת עזה, כמו בנקים וביטחון פנים", אמר דובר צה"ל. "הלילה מלמד על העמקת ההישג ועל סדקים ראשונים שאנו מזהים בצד השני לאור הנזקים האדירים שגם הציבור העזתי חש ורואה לקראת החג, וגם לאור הניסיונות שלהם לקדם מתווה סיום. חמאס הופתע מעוצמת התקיפה של צה"ל. לא כל הפעילים מוכנים לעשות את משימתם וחלקם לחוצים. הם יכולים להמשיך לירות אבל יש סדקים".

7 צפייה בגלריה
תקיפת  צה"ל בעזה
תקיפת  צה"ל בעזה
תוצאות תקיפת צה"ל בעזה
(צילום: EPA)
7 צפייה בגלריה
הריסות מגדל אלשורוק
הריסות מגדל אלשורוק
הריסות מגדל אלשורוק שהופל אתמול
(צילום: EPA)
הוא פירט על מטרות הממשל שהופצצו: "הלילה תקפנו שבע מטרות ממשל, בהן של ביטחון הפנים בשכונת ברימאל, בחאן יונס ובבית לאהיא. בנוסף תקפנו את ביתו של ראש ביטחון הפנים ואת בניין המינהל הטכנולוגי של ביטחון הפנים, וכן את שני בנייני הבנקים המרכזיים ברצועה. הותקף גם מפקד גדוד של חאן יונס וחוליות של הכוח הימי".
"יותר מ-650 יעדים הותקפו מתחילת המבצע, שלושה רבי קומות הופלו, 50 פעילים לפחות סוכלו מתוכם עשרה בכירים. ירינו 350 פגזי ארטילריה לעבר הרצועה".
דובר צה"ל סיפר כי הצבא החל להתכונן לכניסה קרקעית, אך הדגיש כי הנושא עדיין לא אושר בדרג המדיני. "יש היערכות של טנקים ונגמ"שי נמ"ר ונצברים עוד ועוד צוותי קרב משולבים. אנו במוכנות לתמרון ואושרו עקרונית בצה"ל כמה תכניות שונות למהלך קרקעי". הוא סיפר כי הרמטכ"ל אביב כוכבי שוחח אמש עם עמיתו ראש המטות המשולבים של ארה"ב הגנרל מארק מילי.
בהמשך פורסמה הודעה של דובר צה"ל ולפיה בין היעדים שהותקפו הלילה הייתה מינהרת טרור של חמאס שנחרפה מתחת לבית ספר וליד מבנים אזרחיים נוספים. כמו כן הותקף ביתו של איאד טייב, מפקד גדוד מחנות המרכז של חמאס. כמו כן חוסלו כמה פעילים של הכוח הימי של הארגון ושתי עמדות שיגור רקטות.