שלוש שנות מאסר ושלושה חודשים נגזרו על יניב דרוקר, צעיר בן 19 מראשון לציון, שהורשע בסחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, שתי עבירות של מעשים מגונים ואיומים. דרוקר הפר צו מבחן שהוטל עליו בגין עבירות קודמות והשתמש ברשתות החברתיות כדי ליצור קשר עם ילדות ונערות בגילאים 7 עד 14 וביקש שישלחו לו תמונות שלהן בבגדי ים או ללא חולצה. כשסירבו הבנות, היה מפעיל עליהן לחץ ואומר כי יפיץ את תמונותיהם וישלח רוצחים לביתן.
3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה בית משפט השלום ראשון לציון
אילוסטרציה בית משפט השלום ראשון לציון
"הפגיעה קשה שבעתיים כשהופנתה לנערות צעירות כל כך", טענה נשיאת השלום בראשל"צ
(צילום: ירון ברנר)
"צילמתי תמונות שלך ואני מפרסם לערבים שימצאו את המשפחה שלך ויהרגו", כך איים וסחט דרוקר את הבנות אחרי שיצר איתן קשר באינסטגרם, בטיק-טוק וברשת LIKEE. דרוקר שהה בהוסטל באשקלון ונאסר עליו להשתמש באינטרנט או בנייד, אך הוא עבר על הצו. בסתקיר המבחן שלו צוין כי הוא נוטל חומרים פסיכודאליים מגיל 13 ושותה אלכוהול.
באחת הפעמים דרוקר פנה לילדה בת 12: "היי נסיכה, יש לך חבר?". היא סירבה להתכתב איתו מפאת גילה הצעיר, אך הוא שלח לה תמונות שלה בבגד ים שהשיג באינסטגרם ואיים שיפרסם את מספרה ביוטיוב ויפיץ אותו, אלא אם תשלח תמונות נוספות. כמה חודשים אחרי המקרה פנה שוב לילדה. הפעם הציג את עצמו בפרופיל בשם "ירין", מתעמלת אומנותית בת 17, וניסה שוב להשיג תמונות ללא חולצה.
3 צפייה בגלריה
מסרונים
מסרונים
ביקש תמונות חושפניות מהנערות ברשתות החברתיות. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
למתלוננת אחרת שלח תמונה של אישה עם חזה חשוף וכשהנערה ביקשה לסיים את השיחה איים כי יגיע למקום האימון שלה וירצח אותה. לילדה בת 9 פנה ואמר כי "יש לך גוף פצצה", ושוב ביקש תמונה ללא חולצה. הילדה סירבה לשתף פעולה ודיווחה לאימה.
נשיאת בית משפט השלום בראשון לציון, עינת רון, אמרה כי "קטינים הם קבוצה פגיעה, בשים לב לתמימותם והיעדר יכולתם להבין את הסכנות האורבות להם במרשתת. הם אינם ערים להשלכות השימוש ולתחכום שנעשה על ידי עוברי חוק במטרה לנצלם בדרכים שונות".
3 צפייה בגלריה
בנוסף למאסר חויב בפיצויים לנפגעות
בנוסף למאסר חויב בפיצויים לנפגעות
בנוסף למאסר חויב בפיצויים לנפגעות
(צילום: shutterstock)
לדבריה, "הפגיעה בסחיטה באיומים קשה שבעתיים כשהופנתה אל קטינות כל כך צעירות בשנים, כאשר האיומים שהופנו כלפיהן היו כה בוטים וכה מטילי אימה". בנוסף למאסר שנגזר על דרוקר, הוא חויב בפיצויים של 750 עד 2,500 שקלים לכל אחת מהנפגעות.
עו"ד איתי בר עוז שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית התייחס לגזר הדין ואמר כי "מדובר בבחור צעיר, בעל נסיבות חיים קשות, שלקח אחריות על מעשיו והביע חרטה". לדבריו, "בית המשפט המליץ כי יעבור בבית הסוהר הליך טיפולי. לצד זאת נציין, כי מדובר בענישה מחמירה, ואנו שוקלים הגשת ערעור לעניין העונש".