המשפט נמשך: ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להתייצב מחר (יום ב') בבית המשפט המחוזי בירושלים, לדיון במענה לכתב האישום. לבית המשפט צפויים להגיע גם הנאשמים הנוספים בפרשות, בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס.
1 צפייה בגלריה
נתניהו באולם בית המשפט
נתניהו באולם בית המשפט
נתניהו באולם בית המשפט
(צילום: AFP)
הדיון אמור היה להיערך בינואר, אך נדחה בגלל הסגר. בשבוע שעבר הצהיר נתניהו: "המשפט יתנהל כסדרו, בדיוק כמו שמתנהל גם בימי סגר הדוק ביותר". זו אמורה להיות הופעתו השנייה של ראש הממשלה בבית המשפט, לאחר הקראת כתב האישום שנערכה במאי בשנה שעברה. בחודשים שעברו למדו הסנגורים של הנאשמים את חומרי החקירה, הגישו עתירות להסרת תעודות חיסיון וגיבשו את קו ההגנה.
הדיון ייערך באולם חדש בבית המשפט המחוזי בירושלים, ששופץ כדי לאפשר לנאשמים ולעורכי הדין להשתתף בדיון במגבלות הקורונה. לשם כך אוחדו שני אולמות בקומה השלישית של בית המשפט. כעת מספר הנוכחים באולם בית המשפט יוגבל ל-27. לתביעה ולצוות ההגנה של נתניהו הוקצו שבעה מקומות, לזוג אלוביץ' חמישה ולמוזס שלושה. עיתונאים לא יורשו לשבת בדיון, והוא יוקרן לאולם סמוך במעגל סגור.

במענה לכתב האישום שהוגש לפני כשלושה שבועות טען נתניהו, באמצעות עורכי דינו בעז בן-צור ועמית חדד, כי ההתנהלות מול אתר וואלה בפרשת 4000 הייתה כחלק מעבודת דוברות לגיטימית וכי לא התקיימו יחסי שוחד עם שאול אלוביץ'. בנוגע לפרשת 2000 טען נתניהו כי הוא מואשם בכך שהוא לא סירב במהירות להצעת השוחד של מוזס, ומדובר בטענה אבסורדית. לגבי תיק 1000 טען נתניהו כי ארנון מילצ'ן הוא אחד מחבריו הקרובים ביותר, וכי היו לו חוות דעת כי מותר לו לקבל מתנות מחברים.
שאול אלוביץ' ואיריס אלוביץ' הגישו את תגובתם לתיק 4000 באמצעות עורכי הדין ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר, וטענו כי האישומים נגדם הם "סיפורי מעשיות" וכי לא התקיימו בינם ובין נתניהו יחסי שוחד. מוזס טען באמצעות עורכות דינו נוית נגב ואיריס ניב-סבאג כי האמירות בשיחה בעניין חוק ישראל היום שבמוקד פרשת 2000 "נאמרו כחלק משיח לגיטימי שמהותו 'לובינג', והאמירות בשיחה בעניין החוק נאמרו כחלק משיח נהוג, לגיטימי ומקובל בין פוליטיקאים וגורמים ציבוריים לבין אנשי תקשורת".