כוחות משטרה גדולים נכנסו במהלך הלילה (בין שבת לראשון) ליישוב טורעאן שבגליל, ועצרו 145 גברים בעקבות מעשי האלימות הרבים שהתרחשו במקום לאחרונה. מהמשטרה נמסר כי הם נעצרו בחשד למעורבות בקטטות אלימות, בהצתות ובאירועי ירי. 250 שוטרים מכל רחבי מחוז הצפון השתתפו בפשיטה, בהם כוחות יס"מ ולוחמי משמר הגבול.
בשבוע האחרון התרחשו עשרות תקריות אלימות ביישוב, ורק אתמול נפצע אדם באורח בינוני מירי, הוצתו מבנים והושלכו רימוני הלם רבים ברחובות. באחת התקריות קליעים שנורו לכיוון בית משפחת דחלה חדרו לחדר הילדים בזמן ששני ילדי המשפחה ואימם היו בתוכו. במקרה נוסף פיצוץ נשמע באחת השכונות, ורכב שחנה בכניסה לבית הוצת.
9 צפייה בגלריה
המעצרים
המעצרים
הפשיטה הלילה בטורעאן
(צילום: דוברות המשטרה )
9 צפייה בגלריה
המעצרים
המעצרים
145 נעצרו
(צילום: דוברות המשטרה )
9 צפייה בגלריה
המעצרים
המעצרים
(צילום: דוברות המשטרה )
9 צפייה בגלריה
שוטרים עוצרים 130 גברים בכפר טורעאן
שוטרים עוצרים 130 גברים בכפר טורעאן
כוחות משטרה בטורעאן
אירועי אלימות דומים אירעו ביישוב על רקע סכסוך בין המשפחות דחלה ועדוי, שניצת לפני כשנה וחצי בשל תוצאות הבחירות לראשות המועצה המקומית באוקטובר 2018, שבהן זכה מאזן עדוי. על רקע זה נרצחו שני תושבי הכפר. פאלח דחלה נרצח בזמן שניסה להפריד קטטה המונית בנובמבר 2019, ומחמוד מאיד עדוי, אחיינו של ראש המועצה, נורה סמוך לביתו במאי 2020. המשטרה עצרה חשודים ברצח דחלה, אך לאחר כחודש החליטה לשחררם מחוסר ראיות. במקרה של רצח עדוי לא נעצרו חשודים כלל.
9 צפייה בגלריה
המעצרים
המעצרים
(צילום: דוברות המשטרה )
9 צפייה בגלריה
המעצרים
המעצרים
250 שוטרים השתתפו במעצרים
(צילום: דוברות המשטרה )
המעצרים הלילה מתווספים ל-11 חשודים שנעצרו במהלך סוף השבוע, שחלקם נתפסו עם אמצעי לחימה, בהם רובה מסוג קרלו, אקדח הזנקה, בקבוקי תבערה ורימון. מעצרם של אותם חשודים הוארך בבית משפט השלום בהתאם לבקשת המשטרה. כוחות משטרה נשארו הלילה במקום כדי לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע קטטות נוספות בין המשפחות המעורבות.
בשעות הלילה, ח"כ מנסור עבאס יחד עם אנשי סולחות הגיעו ליישוב ויצרו קשר עם שתי המשפחות, והסכימו על הודנה למשך שבועיים.


מהמשטרה נמסר כי היא "רואה בחומרה רבה אירועי אלימות בכלל, בדגש על אירועים בהם מעורבים אישים המשמשים בתפקידים ציבוריים, והשוטרים יפעלו בכל האמצעים והמישורים על מנת לאתר את אותם עבריינים אלימים ולמצות עימם את הדין. בד בבד, משטרת ישראל קוראת לתושבים ולהנהגה המקומית, שאף היא צד בסכסוך, לחדול מליבוי הלהבות, לגלות אחריות ולפעול באופן מיידי להרגעת הרוחות במטרה להשיב את השקט לכפר".
תושבת הכפר סיפרה: "אני מפחדת לצאת מהבית לקנות לחם לילדים בגלל הסכנה. כל מי שנכנס ליישוב חושב שאנחנו כמו במלחמה, אפילו יותר קשה. הכול נהרס ואין מי שיעזור לנו. נמאס לנו, רוצים לחזור לשגרת החיים שאיבדנו אותה. אנחנו מרגישים כמו בכלא".
בימים האחרונים פרצו כמה קטטות בין המשפחות בטורעאן, נגרם נזק לרכוש ונעצרו חשודים. אתמול בבוקר נפצע גבר באורח בינוני מירי ביישוב, מבנים הוצתו והושלכו רימוני הלם ברחובות. תושבים בטורעאן אמרו אתמול כי "המצב חמור מאוד, אנחנו לא רחוקים מרצח. בכל רגע צפוי להיות אסון".
9 צפייה בגלריה
 ירי באוויר והשלכת אבנים לעבר ניידות משטרה במהלך עימותים בטורעאן
 ירי באוויר והשלכת אבנים לעבר ניידות משטרה במהלך עימותים בטורעאן
ירי באוויר והשלכת אבנים לעבר ניידות משטרה במהלך עימותים אתמול בטורעאן
לדברי התושבים, ראש המועצה לא מתערב "וכל המכובדים נכשלו להביא פתרון. גם נוכחות המשטרה 24 שעות לא עוזרת. כולם מפקירים את התושבים ומשאירים אותם ללא כל פתרון".
מתחילת השנה, תוך 24 ימים, נרצחו עשרה בני אדם ביישובים הערביים. בעקבות האלימות שלא נפסקת הודיעו שלשום ראש העיר אום אל-פחם סמיר סובחי וראש מועצת ערערה מודר יונס כי יגישו היום למשרד הפנים מכתבי התפטרות מתפקידיהם. מכתבי ההתפטרות ייכנסו לתוקף בעוד חודש, והשניים איימו כי לא ימשכו את המכתבים אם לא יימצא פתרון לרציחות החוזרות ונשנות.
"המשטרה חייבת לגלות מי עומד מאחורי רצח ארבעת בני משפחת אגבאריה", אמר ראש העיר אום אל-פחם, בהתייחסו לארבעת תושבי העיר שנרצחו בתוך שנה וחצי. האחרון שבהם, מוחמד אגבאריה בן ה-21, נרצח שלשום בצהריים - בזמן שבעיר התקיימה הפגנה נגד רציחות. במשטרה אמרו כי הרקע והנסיבות בבדיקה, אך על פי ההערכה הרקע הוא סכסוך מתמשך שהוביל כבר לארבעה קורבנות בני אותה משפחה. בתמונות שצולמו סמוך לזירת הרצח נראה עולה באש רכב שעל פי החשד שימש את החשודים שנמלטו.