משטרת כוויית עצרה אזרח מצרי שמתגורר במדינה, משום שהעלה לרשת סרטון שבו התלונן על מזג האוויר. המעצר, שמבטא את מגבלות חופש הביטוי במדינה המפרצית, עורר היום ביקורת קשה.
בסרטון שעלה לטיק-טוק התלונן הגבר ממכוניתו על סופות החול שהיו בכוויית בימים האחרונים. "אני נמצא עכשיו בתוך סופת חול, אני לא יכול לראות כלום. יופי כוויית, יופי", אמר הגבר והראה למצלמה את הערפל הכבד בכביש. הסרטון הפך ויראלי ורבבות צפו בו. אתמול הודיע משרד הפנים בכוויית שהגבר שצילם את הסרטון ה"פוגעני" נעצר, והרשויות ינקטו נגדו את הצעדים המתאימים.
1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה סופת חול
אילוס אילוסטרציה סופת חול
התלונן על סופות החול: "לא יכול לראות כלום"
(צילום: shutterstock )
המעצר עורר סערה ברשת והגולשים הביעו תמיכה בגבר המצרי. חלקם פרסמו סרטונים שבהם התלוננו בעצמם על מזג האוויר. הגולשים אמרו שהמעצר חושף את דיכוי חופש הביטוי בכוויית - ואת האפליה נגד מהגרי העבודה: כמו מדינות אחרות במפרץ, גם כוויית תלויה בהמוני מהגרי עבודה מאפריקה, דרום מזרח אסיה והמזרח התיכון. לעיתים קרובות היא סופגת ביקורת מצד ארגוני זכויות אדם על היחס לעובדים הזרים - שעלולים להיות מגורשים מהמדינה גם אם יואשמו בעבירות קלות.
מצב חופש הביטוי וזכויות האזרח בכוויית לא חמור כמו במדינות אחרות במפרץ, אך היא מנצלת לעיתים קרובות את חוק "פשעי הסייבר" כדי לעצור את מי שמותחים ביקורת על המשטרה והשלטון.