2 צפייה בגלריה
בני גנץ בנימין נתניהו
בני גנץ בנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו
(צילום: אלעד מלכה, חורחה נובומינסקי)

נמשכים הניסיונות לייצב את הקואליציה ולמנוע בחירות: אחרי שביום חמישי התקיימה פגישה ארוכה יחסית בין נציגו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין ראש הסגל של ראש הממשלה החליפי בני גנץ, ימשיכו נציגי כחול לבן והליכוד להידבר במטרה לסגור כמה נושאים שנמצאים במחלוקת.
מאחורי הקלעים: התגמשות של הליכוד בנושא התקציב הדו-שנתי, אך התעקשות על נושא המינויים הקרובים הצפויים - פרקליט המדינה, מפכ"ל המשטרה ובהמשך גם יועץ משפטי לממשלה. המטרה של הליכוד היא, בין היתר, להחליש את כוחו ואת השפעתו של שר המשפטים אבי ניסנקורן.
2 צפייה בגלריה
אבי ניסנקורן במליאת הכנסת
אבי ניסנקורן במליאת הכנסת
שר המשפטים, אבי ניסנקורן
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
כאמור, שלשום התקיימה פגישה ארוכה יחסית בין נציגו של נתניהו, בעלי חברת יזמות הנדל"ן "אאורה" יעקב אטרקצ'י, לבין הוד בצר, ראש הסגל במשרדו של גנץ. השרים חילי טרופר ואבי ניסנקורן מכחול לבן ימשיכו בימים הקרובים את השיחות עם שרי הליכוד יריב לוין וזאב אלקין, כשהמטרה היא להגיע לסיכומים עד יום שלישי הקרוב לכל המאוחר.
גורמים המעורים בפרטים אומרים כי בימים האחרונים ירדה במעט המתיחות בין הצדדים. איום הבחירות שריחף מעל ראשה של המערכת הפוליטית אמנם לא הוסר לחלוטין, אבל הסיכויים לבחירות כעת פחתו משמעותית. הצדדים, כך נמסר, עושים מאמץ להגיע לפשרה בנושאים שבמחלוקת.
בכחול לבן עדיין מתעקשים לסכם בהקדם את כל מה שהוחלט לגביו בהסכם הקואליציוני, ואילו בליכוד עדיין מחפשים אחיזה במינויים הקרובים. גורמים בכירים בכחול לבן אומרים כי נושא המינויים הוא קו אדום ומבחינתם אין כל כוונה להתפשר ולהחליש את השפעתו של ניסנקורן או לוותר על זכות הווטו.
זאת, בין היתר בשל מצבו המשפטי המורכב של נתניהו וההנחיה של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפיה נתניהו אינו יכול לעסוק במינויים מסוג זה בשל חשש לניגוד עניינים.