4 צפייה בגלריה
השופטת נאוה ברוורמן
השופטת נאוה ברוורמן
השופטת נאוה ברוורמן
(צילום: הנהלת בתי המשפט)
נציגות הליכוד בוועדה לבחירת שופטים, השרה מירי רגב וח"כ אסנת מארק, דרשו להוסיף את שמה של אשת מזכיר הממשלה, שופטת השלום נאוה ברוורמן המועמדת לשיפוט במחוזי, לרשימת המועמדים - ונענו. אחרי שהרשימה פורסמה דרשו רגב ומארק לעדכן את הרשימה כך ששמה של ברוורמן יופיע בה. נדרשת חתימה של שלושה חברים בוועדה לצורך מתן תוקף לבקשה, כך שלצד רגב ומארק צורפה גם חתימתו של ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) - והרשימה עודכנה.
נושא קידומה של ברוורמן מעסיק את הוועדה לבחירת שופטים במשך שלוש השנים האחרונות. שמה עלה לדיון כאפשרות לקידום לשיפוט בבית המשפט המחוזי כמה פעמים. הפעם הראשונה הייתה אחרי שהתברר שבעלה, צחי ברוורמן, שוחח על אפשרות קידומה עם חברים בוועדה.
4 צפייה בגלריה
השרה מירי רגב
השרה מירי רגב
השרה מירי רגב
(צילום: מארק ישראל סלם)
4 צפייה בגלריה
אוסנת מארק
אוסנת מארק
ח"כ אסנת מארק
(צילום: גיל יוחנן )
משרתו הבכירה של ברוורמן אכן הביכה גורמים בוועדה, אך לטענתם רעייתו לא קודמה עד כה "מסיבות מקצועיות בלבד". בכך נדחה פרסום שלפיו פנה מזכיר הממשלה באופן אישי לכמה מחברי הוועדה לבחירת שופטים בעבר וביקש לקדם את מועמדותה של רעייתו.
צחי ברוורמן מסר אז בתגובה: "מצער מאוד שגם בשנת 2017 לא מכבדים הצלחה של אישה שהצליחה בזכות עצמה להיבחר לשופטת וּמנסים לתלות את קידומה בבעלה. רעייתי נאוה עומדת בזכות עצמה וכישוריה, נבחנת על-פי שמונה שנות כהונה כשופטת בישראל ואינה זקוקה לשום עזרה, גם לא ממני".
גורם בוועדה לבחירת שופטים מסר: "הלובינג שעשה ברוורמן לרעייתו הביך אותנו מאוד וגרם לכך שגם אם השופטת הייתה מתאימה לקידום, תמיד נוצר רושם שהיא קודמה מסיבות לא ענייניות, ובכך נפגע אמון הציבור במערכת".
מאז, יש לציין, הוקמה ועדה חדשה לבחירת שופטים, שפרסמה את שמות המועמדים לקראת הישיבה שתתקיים השבוע ובראשית דצמבר. הרשימה לא כללה תחילה את שמה של ברוורמן, אולם כפי שצוין - בעקבות פנייה של השרה רגב וח"כ מארק - היא עודכנה. גורמים בליכוד העריכו כי האוזר, שכיהן לפני ברוורמן כמזכיר הממשלה ואיש ליכוד בעברו, נענה לדרישה גם מתוך חישובים פוליטיים.
בתוך כך, עו"ד צילי נוה, בכירה ב"כלל" ביטוח ורעייתו של השר לשעבר דני נוה, הודיעה כי היא מסירה את מועמדותה לשיפוט בעקבות תחקיר כלכליסט שבו פורסם כי היא נמצאה לא מתאימה לשיפוט על-פי חוות דעתם של שלושה שופטים בכירים.
4 צפייה בגלריה
צילי נווה
צילי נווה
עו"ד צילי נוה
(צילום: עמית שעל)
עו"ד נוה מסרה: "במשך שנים רבות הוכחתי את יכולותיי בתפקידי ניהול בכירים. בשנים האחרונות גמלה בלבי ההחלטה לזנוח את העולם העסקי ולהפנות את מרצי לשליחות ציבורית ולהעמיד את עצמי כמועמדת לתפקיד שופטת. ביצעתי את כל הנדרש ממני בדמות סילוק ניגודי עניינים והבטחת דיון ענייני בכישוריי, ערוכה ומוכנה לכבד כל החלטה מקצועית שתתקבל. נראה כי הדרך לתפקיד עוברת בקמפיין הכפשה אישי הפוגע במשפחתי ובי, וזהו קו אדום עבורי. הבנתי שלא משנה מה אסביר' ה'עליהום' עליי ימשך, ייתכן שבשל מאבקים שאינם קשורים בי.
"אני מצטערת שזו הדרך הקיימת לסנן מועמדים לשיפוט באמצעות קמפיינים משחירים, ואם אלו כללי המשחק, אינני מוכנה לקחת בהם חלק ואני מסירה את מועמדותי לשיפוט. אתרום לחברה הישראלית מיכולותיי וכישוריי בדרכים אחרות".
גלעד מורג השתתף בהכנת הכתבה