המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לזירת הפיגוע במחסום סאלם שליד ג'נין ושיבח את הלוחמים, ובראשם מפקדת הכוח סמ"ש ש' בת ה-20, שחיסלו שניים מהמחבלים ופצעו את השלישי. "לפי ההערכות שיש בידנו הצלחתם למנוע מהמחבלים לבצע פיגוע בתוך שטח מדינת ישראל", אמ שבתאי. "גיליתם נחישות והגבתם בדיוק כפי שמצופה משוטרים ולוחמים".
5 צפייה בגלריה
מפכ"ל המשטרה בזירת הפיגוע מחסום סאלם
מפכ"ל המשטרה בזירת הפיגוע מחסום סאלם
הלוחמים והמפכ"ל בזירת הפיגוע
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
לוחמת משמרת הגבול בזירת הפיגוע, מחסום סאלם
לוחמת משמרת הגבול בזירת הפיגוע, מחסום סאלם
לוחמת משמרת הגבול בזירת הפיגוע
(צילום: AFP )
"יצאו אלינו שלושה מחבלים והתחילו לירות לעברנו", שחזרה מפקדת הכוח ואמרה: "צעקתי לצוות לתפוס מחסות ורצנו לכיוון הבטונדות. התחלנו להגיב באש לעברם עד שהמחבלים נפלו". מפקד מג"ב איו"ש, תנ"צ ג'יהאד חסן, אמר למפכ"ל כי הלוחמים פעלו כמו ביחידה מיוחדת: "הם גיבורי ישראל", אמר. המפכ"ל פנה ללוחמים ואמר: "אני מצדיע לכם על העבודה המקצועית, שאפו ענק וישר כוח".
בינתיים, צה"ל נכנס לכפר שוויכה שליד טול כרם לצורך חיפושים בביתו של אחמד פוקהא ומעצר של אביו ואחיו. במקום התפתחו עימותים בין התושבים ללוחמים. מלבד פוקהא, נהרג בפיגוע גם עבדאללה חאלד דעיבס, בן 20 משוויכה, ומוחמן איימן פתחי ממחנה הפליטים בטול כרם נפצע. לא ידוע בינתיים על שיוך של מי מהם לארגון כלשהו.
במערכת הביטחון מעריכים ששלושת המחבלים היו בדרכם לבצע פיגוע ירי גדול במרכז הארץ אף כי לא היה מידע מקדים על השלושה. השלושה, שהיו חמושים בתת-מקלע קרלו (קרל גוסטב מאולתר), עלו על מיניבוס של שוהים בלתי חוקיים שנשא לוחיות רישוי ישראליות כדי להגיע למרכז הארץ ונבלמו במהלך מבצע ההיערכות של החטיבה המרחבית מנשה בתפר.
5 צפייה בגלריה
 זירת הפיגוע
 זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
רובי הקרלו ששימשו את המחבלים בפיגוע ליד ג'נין
רובי הקרלו ששימשו את המחבלים בפיגוע ליד ג'נין
הרובים המאולתרים של המחבלים
(צילום: דוברות המשטרה)
לוחמי החטיבה עצרו שני מיניבוסים עם שב"חים והובילו אותם למוצב סאלם. בעודם יושבים סמוך לש"ג, כאשר התקרבו אליהם הבודקים, פתחו המחבלים באש. בשל המתיחות ברמדאן, צה"ל ומג"ב היו ערוכים לאירוע ויצאו בצבע לאיתור שוהים בלתי חוקיים. בחקירת הפיגוע עלה כי הנהג לא ידע שהסיע מחבלים.
מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, הגיע לזירה ואמר כי "זה מסוג האירועים שהיו יכולים להיגמר באסון כבד ואתם אלו שמנעתם אותו. הצלתם חיי אדם וזה בדיוק מה שמצופה מלוחמי ולוחמות מג"ב. מעריך ומוקיר את פועלכם היום. יישר כוח".