2 צפייה בגלריה
גזר דין לאורנה אקבלי סייעת "גן מתוק" הנאשמת בתקיפת קטינים
גזר דין לאורנה אקבלי סייעת "גן מתוק" הנאשמת בתקיפת קטינים
דיווחה - ולא תורשע. הסייעת אורנה אקבלי
(צילום: גלעד מורג)
בבית משפט השלום בתל אביב אמנם קבעו היום (ד') שהסייעת אורנה אקבלי מ"גן מתוק" בגבעתיים "ביצעה עבירת סיוע לתקיפת פעוט", שבה היא גם הודתה, אך באופן חריג בחר שלא להרשיע אותה. החלטת השופטת נובעת מ"שיקולי צדק" - היות שהיא הייתה מעורבת בדיווח למשטרה על האלימות בגן. עם זאת היא תרצה עבודות לתועלת הציבור ותשלם פיצויים בסכום של 3,000 שקלים.
"הנאשמת הודתה בסיוע לתקיפה, ובין הצדדים הוסכם כי לאחר ההודאה ותיקון כתב האישום - היא תישלח לשירות מבחן שיבחן את שאלת ההרשעה", ציינה השופטת נועה תבור, "פגיעה בילדים רכים בשנים היא פגיעה בוטה בערכים של שמירה על כבודם, והיא מפרה את האמון שנתנו ההורים בצוות הגן. מדובר באירוע יחיד וקצר שבו גננת אחרת גררה פעוט ונאשמת שסייעה לה, כשתפסה את ידו השנייה של הפעוט ומשכה אותו לפינת הגן. המעשה הבודד לא גרם לנזק גופני - וחלקה בו קטן למדי".
עם זאת, השופטת ציינה כי רצונה של הסייעת לשוב לעבוד עם ילדים - "מעורר קושי וספק אם המעשה המיוחס מתיישב עם התאמתה לכך".

2 צפייה בגלריה
לי בן דניאל ואביבה דהן, סייעות בגן מתוק
לי בן דניאל ואביבה דהן, סייעות בגן מתוק
"תקפו פעוטות בהזדמנויות רבות" לי בן דניאל ואביבה דהן
(צילום: נדב אבס)
השופטת לביא הוסיפה: "קיימים שיקולי צדק רבי-משקל במקרה שלפני: חשיפת העובדה על המתרחש בגן נעשתה בזכות דיווח למשטרה שהגיע ממנה (ודווח על קרוב משפחתה), ותרומתה להפסקת האלימות בגן הייתה מכרעת. חלקה של הנאשמת באלימות קטן ביותר. אני מעדיפה לעודד דיווח על עבירות, ודיווח על ידי איש צוות הוא המקור הטוב ביותר לכך. היא לא יזמה את העבירה אלא גננת אחרת שהשליטה טרור בגן. בנסיבות חריגות אלו אני סבורה שיש לסיים את ההליך ללא הרשעה. אני קובעת שהיא ביצעה עבירת סיוע לתקיפה, ונמנעת מהרשעתה".
כתב האישום נגד הגננת אביבה דהן, ושתי הסייעות - ליהיא בן דניאל ואקבלי - הוגש באוקטובר 2018 על ידי פרקליטות מחוז תל אביב. הוא ייחס להן עבירת תקיפה של פעוטות. בנוסף, דהן ובן דניאל הואשמו בעבירת תקיפה על-ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש. בסרטון שפורסם אז לראשונה ב-ynet נראית הגננת דהן חובטת פעמיים בראשה של פעוטה.
בכתב האישום המקורי נכתב כי בחודשים מאי-יוני 2018 הנאשמות היו אחראיות על שלומם של כ-20 פעוטות בני חצי שנה עד שלוש בגן בגבעתיים. דהן הועסקה כגננת בגן, ובן דניאל ואקבלי הועסקו כסייעות בקבוצת הפעוטות.
לפי כתב האישום, דהן ובן דניאל תקפו את הפעוטות בהזדמנויות רבות. אחת מהן נהגה להעניש את הפעוטות על ידי העמדתם בפינת הגן לפרק זמן ממושך, וכן מנעה מהם מזון. באותה תקופה, לפי האישום, דהן נהגה בפעוטות באלימות מילולית ובכוחניות. מעשי הגננת והסייעות כללו במקרה אחד הסטה של עגלת בקבוקים של ילדים, כך שתפגע בפעוטה שאכלה, השלכה בכוח על מזרנים, דריכה במכוון על רגל של פעוטה, דחיפת פעוט לקיר תוך דריכה על רגלו ועוד.
אב של ילדה בגן סיפר בדיון קודם כיצד הוא ובת זוגו מטפלים בבתם באהבה מאז היוודע המקרה. "הבטחנו לה שנעשה את המקסימום כדי ששום דבר רע לא יקרה לה. אני מרגיש שפגענו באמון הזה, לא הבנו מה קורה לה. היא פחדה לישון בצהריים כי היא ראתה שדורכים על ילדים. עליה לא דרכו, אבל על חבריה כן. היא מפחדת לעצום עיניים. הן פגעו בתמימות שלה ובאמון שלה במבוגרים שאמורים לשמור עליה".
הגננת בן דהאן כבר הורשעה ונידונה ל-16 חודשי מאסר.